- Lidl pred príchodom poľskej lienky expanduje.
- U našich susedov sú tieto dva reťazce najväčšími konkurentmi.
- Súboj o zákazníkov na Slovensku už začal.
Konkurencia v slovenskom maloobchode sa zvyšuje. Pred príchodom silného hráča z Poľska otvárajú domáce reťazce nové supermarkety, aby si udržali na trhu čo najväčší náskok. Začiatkom októbra zvýšil počet svojich prevádzok Lidl, ktorý je v Poľsku najväčším konkurentom siete Biedronka.
Lidl otvoril nový supermarket
Lidl otvoril na Slovensku svoju 165. predajňu. Nemecký reťazec otvoril nový supermarket na Púchovskej ulici v bratislavskej Rači.
Pavel Trna z oddelenia expanzie Lidl Slovenská republika povedal:
Stavebné práce sme začali v januári tohto roka. Po 9 mesiacoch pred vami stojí moderná predajňa Lidl s rozlohou predajnej plochy 1 415 štvorcových metrov. Predajňu sme zriadili v najvyššom technologickom štandarde, aby sme zabezpečili príjemné nakupovanie a zároveň boli čo najudržateľnejší.
Nemecký reťazec je aktuálne jednotkou na slovenskom trhu z hľadiska maloobchodných tržieb. Podľa údajov z Finstatu patrí do prvej desiatky z úplne všetkých firiem s najväčšími tržbami. Prekonali ho len giganti, ako napríklad Volkswagen, Slovnaft či U.S. Steel Košice.
V roku 2023 dosiahol Lidl zisk vo výške takmer 160 miliónov eur a jeho zisky na Slovensku každoročne stúpajú.
Biedronka rozvíri konkurenčné prostredie na Slovensku
Kráľ slovenského maloobchodu však očakáva novú konkurenciu, ktorou je poľská Biedronka. Tá otvorí svoje prvé slovenské predajne už tento rok. Lienka mieri najskôr do menších miest. Všetko ale nasvedčuje tomu, že jej expanzia bude rýchlo pokračovať.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.