Najväčší slovenský operátor stratil množstvo zákazníkov. Prišiel o milióny eur

  • Medziročne si Orange v druhom štvrťroku pohoršil.
  • Operátor sa chváli programom benefitov, ktorý začal rozdávať prvé odmeny za vernosť.
Novinky Orange stratil zákazníkov, zarobil o 7 miliónov menej
Orange stratil zákazníkov, zarobil o 7 miliónov menej. Zdroj: shutterstock.com/ricochet64
Freedum fighters PCBitmarkets

Najväčší slovenský operátor zverejnil svoje hospodárske výsledky za druhý kvartál roka 2024. Telekomunikačný gigant zaznamenal pokles výnosov o milióny eur. Znížil sa aj počet jeho klientov pri niektorých typoch služieb.

Orange zaznamenal pokles výnosov

Orange informoval vo svojej tlačovej správe o tom, ako sa mu v druhom štvrťroku 2024 darilo. K 30. júnu výnosy spoločnosti dosiahli výšku 279 miliónov eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka sa výnosy Orangeu znížili o 2,8 %, teda o 7 miliónov eur.

Výrazne klesol počet predplatených kariet

Operátor stratil zákazníkov, ktorí využívali predplatené karty. Ich počet klesol až o 24-tisíc. Celkovo ich využíva 276-tisíc Slovákov.

Počet zákazníkov, ktorí využívajú paušály, klesol len mierne

Pokles, avšak len mierny, zaznamenal Orange aj pri paušáloch. V júni využívalo paušály od Orangeu 1 829 000 zákazníkov. Pred rokom ich bolo o 7-tisíc viac. Tento rok však paušálisti získali svoje prvé odmeny z programu benefitov.

Generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Mariusz Gatza povedal:

Koncom júna uplynul rok, čo sme predstavili prehľadnejšie a atraktívnejšie Paušály Plus s jedinečným vernostným benefitom v podobe každoročného automatického navyšovania dát. Sme radi, že tento benefit už čerpajú prvé tisícky zákazníkov, ktorým sme ich objem dát po roku automaticky navýšili. Spolu s ďalším navýšením dát aj v paušále pre mladých, v paušále Yoxo, či zatraktívnením dátových balíkov na predplatených kartách, ktorými sme našich zákazníkov potešili len nedávno, im chceme aj naďalej prinášať také ponuky, ktoré ich budú len príjemne prekvapovať, dávať im to, čo má pre nich najväčší zmysel a zároveň zvyšovať ich spokojnosť.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Televízia a internet

Počet zákazníkov, ktorí využívajú televízne služby operátora, medziročne taktiež poklesol, a to o 5-tisíc zákazníkov. Ich počet bol v júni 186 000.

O internetové služby Orangeu bol záujem naopak väčší. Služby optického internetu využíva o 17-tisíc zákazníkov viac ako v rovnakom období roka 2023.

Orange rozšíril svoju 5G sieť a aktuálne pokrýva 70,3 % populácie na Slovensku. Rýchla sieť je dostupná pre obyvateľov 706 miest a obcí.

Orange uvádza:

Mobilná sieť Orangeu je považovaná za najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku. S pokrytím 99,1 % populácie v 141 mestách a 2 262 obciach je 4G sieť Orangeu zároveň najdostupnejšou sieťou na Slovensku

Čoraz viac územia pokrýva operátor i svojou optickou sieťou. Oproti minulému roku ju môže využívať o 15 802 domácnosti viac. Celkovo je dostupná pre 597 340 slovenských domácnosti.

txbOkazio mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.