Ako je to s klimatizáciou vo vlakoch a koľko tam má byť stupňov?

  • Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má vo vlakoch funkčné klimatizácie.
  • Tie sa však môžu vplyvom vysokých teplôt preťažiť.
Off topic Približne 80 % regionálnych vlakov má klimatizáciu
Približne 80 % regionálnych vlakov má klimatizáciu. Zdroj: shutterstock.com/Oleksandr14Tr/VladisChern
BitmarketsOkazio mobil

Leto u nás začína byť skutočne horúce, čím sa mierne komplikuje aj komfort pri cestovaní. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa snaží udržiavať cestujúcich v chlade. O téme informuje denník Pravda.

Vo vlakoch majú cestujúci pitný režim aj klimatizované priestory.

ZSSK poskytuje v teplom období vodu v zálohovaných fľašiach v prvej triede vybraných diaľkových vlakov a InterCity vlakov. Informuje tiež o tom, že až 100 % diaľkových denných vlakov a 80 % regionálnych vlakov je vybavených klimatizáciou. To platí aj o všetkých nových vozňoch či ucelených jednotkách.

Naraziť môžete na výpadok klimatizácie

Naraziť môžete na výpadok klimatizácie. Zdroj: shutterstock.com/NGCHIYUI

Na druhej strane ZSSK upozorňuje na to, že z dôvodu extrémnych teplôt môže dôjsť k preťaženiu klimatizačných systémov. Chladenie tak môže vypadnúť. Ide o nepríjemnosti, ktoré nedokáže ovplyvniť, a ospravedlňuje sa za ne. Na zvýšení výkonu chladiacich systémov však pracuje.

Spoločnosť musí pri chladení klimatizáciou zohľadňovať i zdravie cestujúcich: Rozdiel medzi vonkajšou a vnútornou teplotou by totiž nemal presiahnuť 7 stupňov.

ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. je akciová spoločnosť s prívlastkom „Národný dopravca” prevádzkujúca osobnú železničnú dopravu na Slovensku. Spoločnosť sídli v Bratislave a jej vlastníkom je štát prostredníctvom ministerstva dopravy.

Spoločnosť bola založená 13. decembra 2004 na základe Uznesenia vlády SR č. 662/2004 zo dňa 7. 7. 2004 a rozhodnutím Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo dňa 13. 12. 2004 na valnom zhromaždení Železničnej spoločnosti o jej rozdelení na spoločnosti ZSSK a Železničná spoločnosť Cargo Slovakia.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.