Železnice zavádzajú novinky. Vo vlakoch budú moderné technológie

  • Železnice zavádzajú Európsky systém riadenia vlakov.
  • Zvýši sa tým najmä bezpečnosť.
  • Meškanie vlakov sa naopak zníži.
Novinky Železnice zavádzajú Európsky systém riadenia vlakov
Železnice zavádzajú Európsky systém riadenia vlakov. Zdroj: shutterstock.com/Konrad Krajewski
BitmarketsBitmarkets

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) počas tohto mesiaca aktivuje Európsky systém riadenia vlakov (European Train Control System, ETCS) do 12 rušňov, ktoré budú zaradené do prevádzky na trati medzi Bratislavou a Žilinou. Implementácia tohto systému má prispieť k zvýšeniu bezpečnosti a efektivity vlakových spojení, informovala o tom v stredu ZSSK.

Pri obnove vozidlového parku nejde len o nákup nových vlakov, ale aj o zavádzanie dôležitých moderných technológií. Implementácia ETCS do našich vozidiel je podstatným krokom na zvýšenie bezpečnosti a efektivity našich vlakových spojov,” uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

„Inštalácia systému ETCS do rušňov bola realizovaná aj s využitím finančných prostriedkov zo zdrojov Európskej únie v celkovom objeme viac ako 6,5 milióna eur,” vyčíslil.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Vlaky by mali menej meškať

Využívanie ETCS má minimalizovať možnosť ľudskej chyby pri vedení vlaku, čím sa znižuje pravdepodobnosť nehôd. Keďže ide o európsky systém, ZSSK touto modernizáciou predpokladá zjednodušenie medzinárodnej železničnej dopravy a lepšiu európsku integráciu. Trate vybavené systémom ETCS by mali prispieť k plynulejšej a efektívnejšej prevádzke vlakovej dopravy, čím by sa mali znížiť meškania vlakov.

Železnice budú novinku postupne rozširovať

V súčasnosti je systém ETCS nainštalovaný v 77 vozidlách a železničná spoločnosť plánuje jeho rozšírenie na hlavné prepravné trasy na Slovensku. Zavádzanie si vyžaduje školenie rušňovodičov, ktorí sú zaň zodpovední.

Kvalitné školenie rušňovodičov je kľúčové pre efektívne využívanie ETCS a u nás prebieha na trase Bratislava – Trnava – Trenčín – Žilina. Po školeniach a úspešných overovacích jazdách je všetkých 12 rušňov už v plnej prevádzke,” doplnil Karol Henzély zo ZSSK.

Kvakomat PC bannerFlockers mobil