Slovenskí vodiči prichádzajú zbytočne o peniaze. Pozrite sa, ako na diaľničnej známke ušetríte

  • Diaľničných známok sa na Slovensku predáva čoraz viac.
  • Mnohí vodiči sa však pre obyčajnú chybu oberajú o peniaze.
Off topic Slovenskí vodiči prichádzajú zbytočne o peniaze
Slovenskí vodiči prichádzajú zbytočne o peniaze. Zdroj: Unsplash.com/Sofia
Kvakomat PC bannerBitmarkets

V prípade, že si jeden druh diaľničnej známky kúpite neskoro, prídete o svoje peniaze. Portál Topspeed poukazuje na to, že ku komplikáciám s diaľničnou známkou môže dôjsť v prípade, ak si kúpite ročnú diaľničnú známku napríklad v polovici roka.

Tento druh diaľničnej známky stojí 60 eur. To platí aj v prípade 365-dňovej známky. Druhá známka je však flexibilnejšia: Platí 365 dní od jej zakúpenia.

Štatistiky hovoria jasne

Štatistiky jednoznačne ukazujú, že mnohí Slováci preferujú nákup ročnej diaľničnej známky s pevne definovanými obdobiami platnosti, ktoré zahŕňajú celý rok 2024 a prvý mesiac budúceho roka, teda január 2025.

V priebehu prvých troch mesiacov tohto roka sa predalo až 273-tisíc kusov tejto ročnej známky. Nie je však úplne múdre kupovať si takúto známku neskôr v roku, napríklad v marci. Ak zvažujete nákup diaľničnej známky, viac sa vám oplatí tá, ktorá platí 365-dní.

Pokiaľ ide o predajné štatistiky ďalších typov diaľničných známok, za prvý kvartál roka bol najviac predávaným 10-dňový variant, pričom Národná diaľničná spoločnosť distribuovala takmer 570-tisíc kusov. Na druhom mieste sa umiestnila 365-dňová známka s predajom 315-tisíc kusov, po ktorej nasledovala už spomínaná ročná verzia s predajom 273-tisíc kusov a 30-dňová elektronická diaľničná známka s predajom 83-tisíc kusov.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Diaľničných známok sa predáva čoraz viac

365-dňová diaľničná známka si na tržbách zabezpečila najväčší podiel s celkovým príjmom vo výške 15,8 milióna eur, čo reprezentuje 43 percent celkových príjmov z diaľničných známok v danom období. Zatiaľ čo počas prvých troch mesiacov roku 2023 predala Národná diaľničná spoločnosť viac ako 1,1 milióna kusov známok, za rovnaké obdobie tohto roku predala viac ako 1,2 milióna kusov. To predstavuje nárast o približne 104-tisíc kusov.

Celkový príjem z predaja známok dosiahol 36,3 milióna eur, čo predstavuje nárast o takmer 7 percent v porovnaní s prvým štvrťrokom 2023.

Zhruba 84 % všetkých známok uhradili Slováci bezhotovostne. Aj v tomto prípade ide o nárast v porovnaní s rovnakým obdobím v minulom roku. Prostredníctvom webu eznamka.sk sa elektronicky predalo 72 % známok z celkového objemu predaja.

Je dôležité podotknúť, že práve vyššie spomínaný web je jediným oficiálnym webom, ktorý predáva diaľničnú známku cez internet. Ceny diaľničných známok sú na tomto webe jasne stanovené a kupujúci tu neplatí žiadne poplatky navyše.

V roku 2024 sa Slováci konečne dočkajú aj jednodňovej diaľničnej známky. Jej cena by mala byť 5,40 eura. Treba tiež upozorniť, že platnosť tejto známky bude obmedzená na konkrétny deň. Vodiči by teda mali myslieť na to, že nebude platiť celých 24 hodín.

txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.