Železnice spustili nový poriadok. Tu už vám vlak nezastaví

  • Od 15. apríla 2024 začal platiť nový vlakový cestovný poriadok.
  • V stanici Sekule prestane zastavovať 33 regionálnych vlakov.
  • Cestujúci však môžu využiť náhradu v podobe autobusovej linky 275.
Off topic Na trati bude prebiehať rekonštrukcia
Na trati bude prebiehať rekonštrukcia. Zdroj: shutterstock.com/Oleksandr14Tr/ilyapfoto
Okazio PCAnycoin mobil banner

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) od začiatku tohto týždňa zverejnili nový cestový poriadok, ktorý sa ale nemusí páčiť každému. O téme informoval denník Pravda.

Zmena sa dotkne hlavne vlakovej stanice Sekule v okrese Senica. Kvôli časovo obmedzenej výluke na trase Bratislava – Kúty, nebude v tejto vlakovej stanici zastavovať žiaden osobný vlak, a to v čase od 18:50 do 6:15. Železnice sa snažia hlavne o to, aby nové zmeny mali čo najmenší dopad na cestujúcich.

Od 15. apríla 2024 nezastavia v stanici Sekule osobné vlaky z Bratislavy do Kútov s odchodmi o 4:08, 18:27, 19:27, 20:27, 21:27, 22:27 a 23:47. ŽSR však myslia aj na adekvátnu náhradu, preto môžu cestujúci využiť autobusovú linku 275 v rámci Integrovaného dopravného systému z obce Veľké Leváre.

Tu vám vlak už nezastaví

Tu vám vlak už nezastaví. Zdroj: shutterstock.com/Jan Haz

Dobrou správou však je, že v stanici Sekule bude aj naďalej zastavovať 33 regionálnych vlakov, ktoré denne jazdia na linke Bratislava – Kúty.

Cieľom ŽSR je zavádzanie diaľkového riadenia. Avšak, rýchlejšiemu postupu bránia finančné možnosti spoločnosti. Práve aj rekonštruovaný úsek, teda od Devínskej Novej Vsi až po Kúty, bude po novom napojený na systém diaľkového riadenia umiestneného v stanici Kúty.

V rámci tohto kroku sa železničná stanica Sekule zruší a stane sa z nej železničná zastávka bez koľajového rozvetvenia. Približne 1 kilometer od súčasnej železničnej stanice Sekule bude vybudovaná výhybňa Sekule ako diaľkovo riadená dopravňa.

Železnice majú stále málo zamestnancov, najmä výpravcov. Avšak podľa posledných informácií to vyzerá tak, že nepôjde o dlhodobý stav. Samotné vyškolenie ale nevedia urýchliť, pričom celý proces, vrátane odbornej, zdravotnej a psychickej spôsobilosti, trvá približne 1 rok.

Aktuálne máme v kurzoch pre typovú pozíciu výpravca 93 uchádzačov. Po úspešnom absolvovaní odborných skúšok bude 24 výpravcov pre Bratislavský a Trnavský kraj.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Železnice dostali mastnú pokutu

Pokuta prišla od Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO). Dosahuje výšku 582-tisíc eur a týka sa uzavretia zmluvy o dodaní softvérových licencií. Problémom je, že postup nebol v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní, pretože sa zmluva uzavrela bez vyhlásenia a uskutočnenia verejnej súťaže.

Nebolo to však nedávno, tento prípad sa ťahá až od roku 2018, kedy došlo k uzavretiu tejto dohody bez verejnej súťaže, teda priamym konaním. ZSSK sa voči tejto pokute odvolalo, avšak vo februári tohto roka Úrad pre verejné obstarávanie svoje rozhodnutie o udelení pokuty opätovne potvrdil.

ZSSK sa ale opäť bráni a argumentuje, že systém SAP bol zavedený ešte oveľa skôr a nákup nového systému by bol finančne neúnosný a v rozpore s princípom hospodárnosti.

Cestujete týmto úsekom?

Prečítajte si aj: Slovenské železnice dostali poriadne mastnú pokutu. Nepomohlo im ani odvolanie

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.