- Temu v poslednom roku jednoznačne kraľuje internetovému vyhľadávaču a ostatní predajcovia preto rátajú astronomické straty.
- Zákazníci sa idu zblázniť za tovarom, ktorého ceny sú takmer neskutočné.
- Čínsky gigant však nemá celkom čistý štít.
- Čelí obvineniam z nelegálneho špehovania zákazníkov aj podporovania nútenej práce.
Čínsky drak Temu zaplavil internet. Masívna reklama, neuveriteľne nízke ceny a rýchla doba dodania lákajú na jeho stránky milióny zákazníkov z celého sveta. Ostatní internetoví predajcovia mu nedokážu konkurovať.
Predstavuje Temu nový biznis model úspechu, alebo za jeho expanziou stojí niečo iné? V tomto článku sa bližšie pozrieme na čínskeho predajcu, ktorý na nás na internete číha za každým rohom.
Čo je to Temu?
Eshop Temu vstúpil na trh v roku 2022. Táto platforma umožňuje rôznym čínskym výrobcom distribuovať ich tovar takmer do celého sveta.
Podobný spôsob predaja funguje na trhu už mnoho rokov, jeho priekopníkom bol Amazon, ktorý v Spojených štátoch dlhodobo dominoval svetu online nákupov. Dnes je ecommerce biznis veľmi populárny a týmto spôsobom podnikajú viaceré spoločnosti.
Temu je však unikátne, je takmer nemožné si tohto predajcu v online priestore nevšimnúť, pretože doslova „číha na každom rohu” na kúpychtivých užívateľov.
Keď nás Google nasmeruje na stránku eshopu, predajca nás okamžite bombarduje zľavami až do výšky 90 %. Zároveň na zákazníkov nalieha, aby nakúpili čo najskôr, pretože jeho akciová ponuka je časovo obmedzená.
V obchode nájdeme tovar rôznych produktových kategórií, od módy, cez elektroniku až po náradie pre domácich kutilov. Všetko za ceny, ktoré nenájdeme nikde inde, poväčšine sa pohybujú len v jednotkách alebo nanajvýš nižších desiatkach eur.
Temu ponúka dopravu tovaru do celého sveta zadarmo a navyše aj vrátenie tovaru v lehote do 90 dní je taktiež bezplatné. Na Slovensku spolupracuje s prepravnými spoločnosťami DPD, Slovenská pošta a Packeta, teda tak to aspoň uvádza na svojej webovej stránke.
Zaujímavosťou je, že Temu vám dodá tovar už do niekoľkých dní od vytvorenia objednávky, zatiaľčo jeho známy konkurent, čínsky Aliexpress, na to potrebuje až niekoľko týždňov.