Apple údajne skončil s vývojom jedinečného vozidla. Zahodil tak 10 rokov práce

  • Apple zastavil projekt vývoja elektrického vozidla.
  • Spoločnosť na ňom pracovala viac ako desať rokov.
Novinky Spoločnosť Apple ukončila vývoj elektromobilu
Spoločnosť Apple ukončila vývoj elektromobilu. Zdroj: shutterstock.com/Champhei
BitmarketsOkazio mobil

Spoločnosť Apple zastavila práce na vývoji svojho elektromobilu. Rozhodnutie zasiahne približne 2 000 zamestnancov, pričom mnohí z nich by mali nájsť novú prácu v divízii umelej inteligencie Apple. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters, ktorá sa v utorok (27. 2.) odvolala na zdroj oboznámený so záležitosťou. Spoločnosť Apple odmietla medializované informácie komentovať.

Vysoké úrokové sadzby, prostredníctvom ktorých sa centrálne banky snažili skrotiť infláciu, viedli k utlmeniu spotrebiteľských výdavkov a spomaleniu dopytu po zvyčajne drahších elektromobiloch, čo prinútilo odvetvie znížiť počty zamestnancov a obmedziť výrobu.

Niekoľko veľkých výrobcov elektrických áut vrátane lídra na trhu Tesla sa rozhodlo obmedziť investície, pričom viacerí z nich zmenili svoje plány a zamerali sa na hybridné modely namiesto vozidiel plne poháňaných batériami.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Apple na vozidle pracoval viac ako dekádu

Apple sa začal elektromobilitou zaoberať pred desiatimi rokmi v rámci projektu s interným označením Titan. Agentúra Reuters v roku 2020 uviedla, že výrobca iPhonov plánoval uvedenie vozidla na trh už v roku 2024 alebo 2025. Pokrok však bol nerovnomerný už pred pandémiou ochorenia COVID-19, ktorá otriasla globálnym automobilovým priemyslom.

V roku 2019 spoločnosť prepustila asi 190 zamestnancov, ktorí pracovali na projekte. Zmenil sa aj koncept vozidla, z plne autonómne riadeného, na konvenčnejší automobil s pokročilými asistenčnými funkciami pre vodiča.

Prečítajte si aj: Telekom dvíha ceny. Klientom však dáva na výber z dvoch možností

txbtxb