- Biedronka prichádza na slovenský maloobchodný trh.
- Domáce režazce sa pripravujú na príchod nového hráča.
- Slováci sa môžu tešiť na desiatky nových supermarketov.
Na slovenský maloobchodný trh v tomto roku vstúpi nový hráč. Poľská Biedronka, ktorá valcuje konkurenciu u našich severných susedov, už v predstihu spôsobila zemetrasenie medzi obchodnými reťazcami na Slovensku. Tie chystajú masívnu expanziu supermarketov, aby si čo najskôr zabezpečili čo možno najlepšiu pozíciu na trhu, ako informoval portál Refresher.
Biedronka sa valí na Slovensko
Poľský maloobchodný gigant Biedronka v tomto roku otvorí svoje prvé predajne na Slovenku, ako sme vás už v závere minulého roka informovali.
Príchod potravinového reťazca takého formátu Slováci nezažili už viac ako dekádu. Celý maloobchodný trh sa pripravuje na zásadnú zmenu, keďže Biedronka vstupuje s povesťou predajcu s ultra nízkymi cenami.
Ako uviedol pre Hospodárske noviny šéf Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher:
Slovenský maloobchodný trh už niekoľko rokov nezažil príchod hráča s ambíciou v strednodobom horizonte otvoriť trojciferný počet prevádzok.
Domáce reťazce zvyšujú počet supermarketov
Po tom, čo Biedronka potvrdila vstup na náš trh, začali domáce supermarkety pracovať na rozširovaní počtu svojich predajní, o čom sme vás počas jesene informovali.
Lídrom v počte maloobchodných predajní je na Slovensku potravinový reťazec Coop Jednota. Ten nájdeme nie len v každom meste, ale aj v nejednej malinkej obci. Coop Jednota na Slovensku aktuálne prevádzkuje 1 962 predajní a z hľadiska počtu prevádzok má na trhu dominantné postavenie.
Druhým najviac rozšíreným supermarketom je Billa, ktorá prevádzkuje 167 predajní. Giganti Lidl a Tesco majú zhodne 164 supermarketov a Kaufland aktuálne nájdeme na 79-tich miestach.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Supermarkety bojujú o zákazníkov
Kým Lidl, Tesco, Kaufland a Billa otvorili v minulom roku len zopár predajní, Coop Jednota rástla až dvojciferným číslom. Plány týchto obchodných reťazcov na rok 2024 sú omnoho väčšie. Spoločne otvoria približne 50 nových supermarketov. Dôvodom tejto masívnej expanzie je pravdepodobne práve poľský reťazec Biedronka, ktorý môže slovenských zákazníkov prilákať svojimi nízkymi cenami.
Reťazce, ktoré už na Slovensku majú svoju stabilnú pozíciu a obsadili všetky väčšie mestá, sa teraz sústredia na lokality, v ktorých doposiaľ nemajú zastúpenie a nebránia sa ani otvoreniu predajní v maličkých mestečkách, či dokonca väčších obciach.
To, ako bude na Slovensku expandovať Biedronka, zatiaľ nie je známe. No na základe dostupných informácií by mala poľská sieť spočiatku otvárať svoje supermarkety prevažne vo väčších mestách, akými sú Bratislava, Žilina, Košice, Banská Bystrica či Trnava.
Prečítajte si aj: Slovenský supermarket prekvapil celú Európu. Je jediným svojho druhu