Letecká linka skôr ako diaľnica. Z Košíc do Bratislavy zrejme poletíme ešte tento rok

  • Ministerstvo dopravy chce nové letecké linky z Košíc už na jeseň tohto roka.
  • Malo by ísť o obnovenú linku medzi Košicami a Bratislavou.
  • Novou linkou bude letecké spojenie medzi metropolou východu a švédským Göteborgom.
Off topic Letecká linka je dôležitá aj pre Volvo pri Košiciach
Letecká linka je dôležitá aj pre Volvo pri Košiciach. Zdroj: shutterstock.com/Lucky Business/Ana Flasker
BitmarketsBest Wallet mobil

Ministerstvo dopravy na čele s Jozefom Rážom ml. (Smer-SSD) robí všetko preto, aby už v tomto roku leteli z košického letiska dve významné pravidelné linky. Téme sa venoval denník Pravda.

Konkrétne hovoríme o vnútroštátnom lete medzi Košicami a Bratislavou a o lete z metropoly výhodu do švédskeho Göteborgu. No najskôr musí tieto linky dotovať aj samotný štát, aby nedošlo neskôr k ich zrušeniu kvôli nezáujmu obyvateľov.

Preto je aktuálne na stole ministerstva dopravy zabezpečiť schému pomoci, ktorú musí následne odsúhlasiť aj väčšina v parlamente. Rezort dopravy by tieto linky chcel zabezpečiť už od jesene tohto roka.

Taktiež to závisí aj od samotných dopravcov, či budú mať o takéto linky záujem. Komunikujeme s letiskovými spoločnosťami o tom, aké ďalšie pravidelné letecké spojenia by bolo vhodné podporiť.

Pravidelnú leteckú linku medzi najväčšími slovenskými mestami sme tu už mali, pričom ju zabezpečovali České aerolínie (ČSA). Veľké prúdové lietadlá s väčšou kapacitou ale neboli dostatočne naplnené.

Lietať by sa malo do švédskeho Göteborgu

Lietať by sa malo do švédskeho Göteborgu. Zdroj: shutterstock.com/Paul2015

Vyvrcholilo to až do momentu v roku 2019, keď sa rozhodlo, že sa táto linka zruší. Teraz je najrýchlejším spojením, okrem auta, cestovanie IC vlakom, ktoré trvá necelých 5 hodín.

V rovnakom roku sa o návrat tejto leteckej linky usiloval aj predseda politickej strany SNS Andrej Danko. Ten mal ale v pláne aj vytvorenie Národného leteckého dopravcu. Tento zámer sa však nenaplnil. Mohli za to aj prognózy odborníkov, podľa ktorých by bol takýto štátny podnik výrazne stratový.

Druhá linka by mala spájať Košice so švédskym Göteborgom. Za to vo veľkej miere môže najmä výstavba závodu Volvo pri Košiciach, pričom to bola jedna z podmienok investorov, aby mohli vysoko postavení manažéri rýchlo a pohodlne prísť priamo k továrni a riešiť tam prípadné problémy.

Ministerstvo dopravy ale nemá v pláne pre tieto lety zakladať Národného leteckého prepravcu, ako to chcel v minulosti urobiť Andrej Danko, čo potvrdil aj minister Ráž. Využije na to jednu z už existujúcich leteckých spoločností.

Je však veľmi dôležité, aby na dotáciu našla vláda dostatok finančných prostriedkov. Prevádzkovanie týchto liniek by mohlo vyjsť vládu ročne na niekoľko stoviek tisíc eur.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Lietať sa bude aj do Chorvátska

O nové letecké spojenie do Zadaru sa postará írska nízkonákladová letecká spoločnosť Ryanair. Pripravila si na to lietadlo Boeing 737-800 s kapacitou celkovo 189 pasažierov.

Nebude to však hneď, pretože prvý oficiálny let z Košíc do Zadaru je naplánovaný na 31. marca 2024. Táto linka bude odvtedy pravidelne premávať až do odvolania.

Čo sa týka cien, tak ako sme pri Ryanair zvyknutí, tie závisia od konkrétneho dátumu odletu. Keďže však ide o nízkonákladovú leteckú spoločnosť, tak ceny zrejme nebudú nastavené píliš vysoko.

Prečítajte si aj: Košické letisko prekvapilo novou linkou. Čoskoro pridá let do obľúbenej destinácie Slovákov

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.