Fabrika Volvo pri Košiciach je stále vo výstavbe, ale švédska automobilka už začala s jej zariaďovaním. Na rad prišli lisy vyrábajúce karosérie vozidiel, ktoré využíva aj americká spoločnosť Tesla, informuje o tom portál HNonline.
Objednané lisy na karosérie sú od talianskeho dodávateľa Idra, s ktorým spolupracuje už vyššie spomínaná Tesla. Tá sa v celosvetovom meradle radí k lídrom vo výrobe elektromobilov.
Výhod týchto lisov je hneď niekoľko. Patrí k nim napríklad zvýšenie produkcie a efektivity, ale taktiež aj zníženie nákladov na výrobu. Konkrétne sa hovorí o ušetrení nákladov na úrovni 30 až 40 %.
Tieto zariadenia majú veľkosť zhruba tenisového kurtu, pričom Volvo ich objednalo rovno v páre. Len pre predstavu, jeden takýto lis má výšku viac ako 6 metrov a hmotnosť neuveriteľných 9-tisíc ton.
O tento lis spoločnosti Idra prejavili záujem aj ostatné automobilky, ako napríklad čínske NIO, Hyundai, Toyota alebo Ford. Kvalita lisu Idra sa ukázala pri montovaní elektromobilu Tesla Model 3.
Pôvodne zadná časť pozostávala až zo 70 dielov, ktoré sa spájali, čo častokrát viedlo k poruchám. Lis talianskej spoločnosti Idra totiž dokáže produkovať veľké kusy odliatkov karosérie vďaka vysokotlakovému liatiu hliníka. Zadnú časť elektromobilu Tesla Model 3 teda tvorí iba jeden kus.
Samotná Idra si je vedomá svojej inovácie, pričom hrdo vyhlasuje, že jej výkonné lisy budú zohrávať v ére elektromobilov mimoriadne dôležitú úlohu. Odhaduje, že po roku 2035 budú tieto lisy nainštalované v minimálne 80 % závodoch na elektromobily. Idra patrí pod čínskeho dodávateľa LK Industries.
Volvo rozhodne vie do čoho ide, pretože tento lis bude mať o dva roky aj vo svojom domácom závode v Torslande, teda nebude to pre neho novinka. O rok neskôr príde lis aj do závodu na Slovensku, výšku kontraktu ale nepoznáme.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Volvo urobilo na východe Slovenska už viacero dôležitých krokov
Ako uviedol denník Pravda, švédska automobilka už stihla koncom septembra prevziať pozemky pri obci Valaliky, kde vznikne Valaliky Industrial Park s konateľom Miroslavom Durcom. Prvá fáza stavby sa tak začne koncom tohto mesiaca.
Významnejším krokom je ale hľadanie prvých zamestnancov. V aktuálnej fáze sú pre automobilku dôležité najmä vedúce pozície a špecialisti v kľúčových oblastiach. Taktiež má v pláne osloviť aj stredné odborné školy s cieľom vytvorenia špeciálnych programov.
Volvo nakoniec prehodnotilo svoje plány s týmto závodom a rozhodlo sa dvojnásobne navýšiť produkciu elektromobilov z 250-tisíc na 500-tisíc áut ročne. K tomu bude potrebovať aj viac zamestnancov, hovorí sa o celkovom počte až 5-tisíc pracovníkov.
Miroslav Durec ale potvrdil, že sa mu ozývajú ďalší investori. Ich primárnym cieľom má byť dodávanie súčiastok priamo pre automobilku. To by malo viesť k vytvoreniu ekosystému, ktorý môže celkovo zamestnať až 20-tisíc ľudí.
Prečítajte si aj: Volvo u nás začína hľadať prvých zamestnancov. O aké pozície má záujem?