Známy potravinový reťazec testuje zaujímavú novinku. Kúpili by ste si takýto výrobok?

  • Ide o novinku, ktorá zaujme mnohých zákazníkov.
  • Myšlienka je jednoduchá - nepoužívať zbytočne plastové obaly.
Ekonomika Známy potravinový reťazec testuje zaujímavú novinku
Známy potravinový reťazec testuje zaujímavú novinku. Zdroj: Unsplash/Shashank Verma
Flockers PCPepe Unchained mobil

Agentúra Reuters informuje o tom, že obchodný reťazec Tesco pokračuje v boji proti plastom. Aktuálne do tohto boja zapojilo nový nástroj, ktorý možno zaskočí zákazníkov v 300 predajniach vo Veľkej Británii.

Aktuálne prebieha iba pilotný projekt, no možno očakávať, že tento nápad sa v dohľadnej dobe rozšíri do všetkých predajní v krajine.

Tetovanie avokád

Ide o technológiu, ktorá by reťazcu mala za rok ušetriť zhruba milión plastových nálepšie. Pýtate sa, o akú technológiu ide? Je to tetovanie avokád.

Reuters však poukazuje na to, že Briti sú uvedomelý národ a pri niektorých avokádach uprednotňujú namiesto plastových obalov kartónové nádoby.

Budú sa avokáda tetovať aj na Slovensku?

Tesco na Slovensku tiež bojuje proti plastom. Stanovilo si cieľ, že do roku 2025 dosiahne plne recyklovateľné alebo opätovne použiteľné obaly pre svoje vlastné značky.

„Už sa nám podarilo dosiahnuť tento cieľ pre tri kategórie výrobkov: domáce potreby (200 produktov), rezance, cestoviny a ryžu (90 produktov) a sortiment ovocia a zeleniny. Taktiež sa sústreďujeme na znižovanie nadbytočného balenia a teda aj celkové množstvo obalov počas prepravy,” uviedla pre TVNOVINY.sk Mária Zerzanová, PR manažérka spoločnosti.

Tetovanie avokáda však zatiaľ na slovenských prevádzkach nehrozí. Zerzanová povedala, že označovanie ovocia laserovými nadpismi aktuálne reťazec neplánuje.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Svetový boj proti plastom

V marci 2019 Európsky parlament schválil zákaz predaja plastových výrobkov určených na jedno použitie, vrátane tanierov, príborov, slamiek a vatových tyčiniek v celej Európskej únii.

Poslanci odsúhlasili smernicu s pomerom hlasov 560 (za): 35 (proti): 28 (zdržalo sa hlasovania), ktorú predchádzala neformálna dohoda vyjednávačov Európskeho parlamentu a Rady EÚ

Nová právna úprava zajázala od roku 2021 predaj nasledovných produktov:

  • jednorazové plastové príbory (vidličky, nože, lyžice, paličky),
  • jednorazové plastové taniere,
  • plastové slamky,
  • plastové vatové tyčinky,
  • plastové paličky na balóny,
  • produkty z oxo-degradovateľných plastov, jednorazové plastové nádoby na potraviny (obaly rýchleho občerstvenia) a poháre vyrobené z expandovaného polystyrénu.

Do roku 2029 nová legislatíva stanovuje cieľ členským štátom, aby zber plastových fliaš dosiahol úroveň 90 %. Do roku 2025 by mala dosiahnuť recyklovaná časť plastových fliaš 25%, a do roku 2030 by sa táto hodnota mala zvýšiť na 30%.

Schválený text tiež zavádza zásadu „znečisťovateľ platí” prostredníctvom systému rozšírenej zodpovednosti výrobcu, ktorý by sa mal týkať predovšetkým tabakových spoločností a výrobcov plastových výrobkov využívaných pri rybolove.

Okrem toho smernica vyžaduje povinné informovanie o negatívnych účinkoch pouličného odhodlávania cigaretových ohorkov s plastovými filtrami, plastových pohárov a vlhkých utierok na životné prostredie. Tieto upozornenia musia byť uvedené na obaloch týchto výrobkov.

https://youtu.be/y1GTtq_Zatc?si=EpaLrgrS23mmOm6d

txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.