Železnice vytiahli eso z rukáva. Touto novinkou potešia mnohých cestujúcich

  • ZSSK nasadilo trojicu nových dvojpodlažných vlakov.
  • Každý z nich prevezie 1 350 cestujúcich.
  • Časom pribudne aj štvrtý vlak.
Ekonomika Cestujúci vlakmi sa budú mať pohodlnejšie
Cestujúci vlakmi sa budú mať pohodlnejšie. Zdroj: shutterstock.com/Artem Furman/CebotariN
Catslap PC banerBitmarkets

Dobré správy pre každého, kto využíva na cestovanie vlaky. Železničná spoločnosť (ZSSK) uviedla do obehu nové moderné vlaky. Téme sa venoval portál Správy RTVS.

Konkrétne ide o trojicu moderných dvojposchodových vlakov s celkovou kapacitou 1 350 cestujúcich na jeden vlak. Ďalšou dobrou správou je, že v priebehu týždňov pribudne ešte jeden takýto vlak.

ZSSK na ne mala peniaze z eurofondov, pričom dokopy vyplatila čiastku 77 miliónov eur. Nebude v nich chýbať funkčná klimatizácia a v zime kúrenie. Taktiež by mali byť tichšie a pohodlnejšie pre cestujúcich.

ZSSK nasadilo tri nové vlaky

ZSSK nasadilo tri nové vlaky. Zdroj: shutterstock.com/Ortodox

Nové vlaky budú zatiaľ jazdiť na trase medzi Bratislavou a Novými Zámkami, prípadne Trenčínom. Neskôr ZSSK predĺži ich trasu až po Žilinu. Na iných tratiach ich zatiaľ neuvidíme. Viac povedal generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Tieto trate sú nosnými regionálnymi traťami, prepravujeme na nich veľmi veľa cestujúcich, preto využijeme tie kapacity, ktoré jednotky ponúkajú. Kapacita je porovnateľná prakticky s veľkým dopravným lietadlom alebo s najväčšími dopravnými lietadlami. Ide o viac ako 600 miest, podotýkam na sedenia. Máme aj prvú triedu.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Železnice bojujú s nedostatkom zamestnancov

ŽSR sa dokonca s ponukou práce obrátili aj na detské domovy, ale zatiaľ nedostali žiadne reakcie. Nie je to však len o ŽSR, ale aj o podniku ZSSK. Ten má pod palcom väčšinu železničných liniek na našom území.

Konkrétne čísla hovoria o tom, že v Trnavskom a Bratislavskom kraji chýba aktuálne 450 zamestnancov. Je to aj tým, že v týchto regiónoch je nízka nezamestnanosť a bohatá ponuka trhu práce.

Odborári vedia, že za neatraktivitou zamestnania na železniciach sú nevyhovujúce pracovné podmienky a nízke mzdy. Svoju úlohu zohral aj odliv starších zamestnancov do predčasného dôchodku po štyridsiatich odpracovaných rokoch.

Prečítajte si aj: Železnice bojujú s nedostatkom zamestnancov. Obrátili sa už aj na detské domovy

Okazio PCtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.