Z Bratislavy do Košíc za pár minút. Obnovená letecká linka predbehne sľubovanú diaľnicu

Titulky Leteckému spojeniu dvoch najväčším miest by pomohla vláda
Leteckému spojeniu dvoch najväčším miest by pomohla vláda. Zdroj: shutterstock.com/katatonia82/Milan Gonda
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Letecká doprava na Slovensku by sa mohla rozrásť o jednu dôležitú linku. Reč je o leteckom spojení medzi najväčšími slovenskými mestami, a to Bratislavou a Košicami. Téme sa venoval portál TVNOVINY.

Túto leteckú linku České aerolínie (ČSA) zrušili už v roku 2019. Dôvodom bolo to, že veľké prúdové lietadlá s väčšou kapacitou neboli dostatočne naplnené, tým pádom sa takéto spojenie ekonomicky nevyplatilo.

V rovnakom roku sa o návrat tejto leteckej linky usiloval aj predseda politickej strany SNS Andrej Danko. Ten mal ale v pláne aj vytvorenie Národného leteckého dopravcu. Tento plán sa však nenaplnil, mohli za to aj prognózy odborníkov, podľa ktorých by bol takýto štátny podnik výrazne stratový.

Mnohí by sa leteckému spojeniu týchto miest potešili

Mnohí by sa leteckému spojeniu týchto miest potešili. Zdroj: shutterstock.com/muratart

Nový vietor ale prichádza spolu s automobilkou Volvo do východnej časti Slovenska ku Košiciam. Minulá vláda sa totiž automobilke zaviazala, že vybuduje pravidelnú leteckú linku medzi Košicami a švédskym Göteborgom, hlavne pre zástupcov Volva.

Uvedenie do praxe je už na novej vláde, konkrétne na ministrovi dopravy Jozefovi Rážovi mladšom. Ministerstvo by takúto linku malo priamo finančne dotovať. Preto do úvahy prichádzajú aj ďalšie možnosti, ako práve spomínané spojenie Bratislavy a Košíc.

Problémom však môže byť, že dotácia na takúto leteckú dopravu by mohla vyjsť ročne na niekoľko stoviek tisíc eur, čo si aktuálna vláda vzhľadom na stav štátneho rozpočtu nemôže dovoliť.

Môže sa stať, že práve zvýšenie daní bude podmienkou pre dotovanie leteckej dopravy. Ministerstvo dopravy ale nemá v pláne pre tieto lety zakladať Národného leteckého prepravcu, ako to chcel v minulosti Andrej Danko, ale využije na to už existujúce letecké spoločnosti.

Zatiaľ nie je jasné, kedy by aktuálna vláda k takému kroku pristúpila. Je tu však skutočne nádej, že sa takejto pravidelnej linky z Bratislavy do Košíc dočkáme. Mnohým obyvateľom by to výrazne zjednodušilo presun.

97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Novinky hlási aj vlaková doprava

Nová vlaková linka bude pod patronátom českého železničného a autobusového dopravcu Leo Express. Ten už na Slovensku funguje predovšetkým pri spojení medzi Košicami a Prahou.

Hlavná vlaková linka by mala spájať Bratislavu s prístavným mestom Oostende v Belgicku. Zatiaľ sa predpokladá, že sa zavedie buď koncom nasledujúceho roka alebo na jar 2025. Fungovať bude v oboch smeroch.

Vlak bude z Bratislavy odchádzať o šiestej ráno, pričom do cieľovej destinácie dorazí po jednej hodine v noci. Celkové trvanie cesty sa tak odhaduje na 19 hodín.

Medzi známejšie zastávky patria Malacky, Kúty, Břeclav, Olomouc, Praha, Drážďany, Lipsko, Magdeburg, Hannover, Dortmund, Kolín nad Rýnom, Aachen, Brusel, Bruggy, Gent a Oostende. Dokopy ich bude takmer 50.

Prečítajte si aj: Slováci sa dočkali ďalšieho železničného dopravcu. Sľubuje linky k moru i funkčnú klímu

Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.