- Odhaľte 10 zlozvykov, ktoré vám denne sabotujú produktivitu.
- Naučte sa, ako ich efektívne odstrániť.
Absencia prioritizácie
Ak jasne neurčíme, ktoré úlohy sú prioritné, budeme mať tendenciu začínať tými jednoduchšími a príjemnejšími. Dôležité a zložitejšie veci potom nechávame na neskôr a nemusí sa k nim dostať. Je preto zásadné každý deň či týždeň určiť 1-3 prioritné úlohy a sústrediť sa primárne na ich splnenie. Ostatné záležitosti riešiť, až keď zostane čas.
Rozptyľovanie
Notifikácie sociálnych sietí, e-maily, kolega pri vedľajšom stole – to všetko nás vytrháva z práce a narúša sústredenie. Zbavte sa všetkých rozptyľujúcich elementov. Vypnite si oznámenia, zatvorte nepotrebné weby a aplikácie. Keď potrebujete na niečom intenzívne pracovať, pokojne si nájdite oddelené tiché miesto. Rozptyľovanie okráda o značnú časť produktívneho času.
Neschopnosť povedať nie
Aj keď chceme byť ústretoví a radi pomáhame druhým, nemalo by to byť na úkor našich vlastných záväzkov a cieľov. Ak už sme plne vyťažení, treba sa naučiť odmietať dodatočné požiadavky, hoci sa to spočiatku môže zdať nepríjemné. Inak riskujeme, že nebudeme stíhať plniť to podstatné.