Tieto prehrešky robia slovenskí vodiči pravidelne. Polícia poukazuje na vysoké pokuty

  • Vodiči za volantom robia pravidelne tie isté chyby.
  • Mnohé z nich si neuvedomujú a často ani netušia, že ich môžu pripraviť o vodičské oprávnenie.
Novinky Tieto prehrešky robia slovenskí vodiči pravidelne
Tieto prehrešky robia slovenskí vodiči pravidelne. Zdroj: Shutterstock.com/WomanPower by AnastasiaR, StunningArt
BitmarketsBitmarkets

Všetci vodiči by mali myslieť na bezpečnosť a riadiť sa nariadeniami. Na tie pravidelne upozorňuje aj polícia. Inak tomu nie je ani teraz.

Kým niektoré prehrešky sú malé a vodič skončí len s napomenutím, niektoré majú oveľa horšie následky. Reč pritom nie je len o poriadne mastných pokutách, ale aj o odobratí vodičského preukazu.

Čo môžu robiť vodiči za volantom?

Konzumácia jedla za volantom, fajčenie za volantom… Mnohí vodiči si myslia, že tieto činnosti sú zakázané. Je to však skutočne tak? Polícia Slovenskej republiky sa tejto problematike venovala na sociálnej sieti.

Na Slovensku je fajčenie za volantom zakázané pre vodičov motorových vozidiel kategórie PS a L, ktorých konštrukčná rýchlosť presahuje 45 km/h, rovnako ako pre ich spolujazdcov. Pre ostatných vodičov fajčenie výslovne zakázané síce nie je, ale nesmie rušiť pozornosť a ovplyvniť bezpečnosť jazdy.

Konzumácia potravín a pitie počas jazdy sú zakázané pre vodičov motorových vozidiel kategórie PS a L, ktorých konštrukčná rýchlosť presahuje 45 km/h, a tiež pre ich spolujazdcov. Ostatní vodiči jesť a piť môžu, nesmie to však narušiť bezpečnosť jazdy. Odporúča sa naplánovať si časové rezervy a robiť krátke prestávky na občerstvenie.

Pokuty, no aj zákaz činnosti

Čo sa týka používania dotykového displeja, počas jazdy môže vodič používať základné funkcie, ako je nastavenie hlasitosti rádia alebo zapnutie klimatizácie. Zložitejšie operácie, napríklad zadávanie cieľa do navigácie, sú však zakázané, pretože môžu odvádzať pozornosť a znižovať sústredenosť vodiča.

Používanie mobilného telefónu počas jazdy je zakázané. Ak potrebujete vybaviť dôležitý hovor, radšej to urobte na parkovisku počas prestávky, uvádza polícia. Počas jazdy volajte iba v prípade, že je mobil prepojený s hands-free zariadením vozidla. Obe ruky by mali byť pri šoférovaní stále na volante.

Pri šoférovaní je najlepšie nosiť pevnú a pohodlnú obuv, ktorá nekomplikuje ovládanie motorového vozidla. Aby ste sa vyhli rozptyľovaniu, nikdy sa počas jazdy nevenujte kozmetickým úpravám. Spätné zrkadlo vo vozidle je určené na zabezpečenie dobrého výhľadu a sledovanie dopravnej situácie.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

V prípade porušenia niektorých nariadení hrozia vodičom pokuty. Napríklad za telefonovanie počas jazdy ide o pokutu vo výške od 60 do 300 eur, no v hre je aj zákaz činnosti na 2 roky.

Vodičov vyjde draho aj vyhadzovanie predmetov z okna. Je jedno, či ide o ohorky z cigariet alebo prázdne nádoby z nápojov alebo potravín. V každom prípade ide o pokutu do 100 eur. Na pravidlá by mali dávať pozor aj vodiči vozidiel kategórie PS a L. V prípade fajčenia a jedenia počas šoférovania im hrozí pokuta do 50 eur.

Pre ostatných vodičov nie sú stanovené konkrétne pokuty, ale ak fajčenie, jedenie, nevhodná obuv či iné činnosti ovplyvnia bezpečnosť jazdy, spôsobia škodovú udalosť alebo dopravnú nehodu, môže to byť posúdené súdnym znalcom z oblasti dopravy.

V prípade priestupku, ktorý si vyžaduje pokutu v rozmedzí od 60 do 300 eur, sa postupuje podobne ako pri iných činnostiach, ktoré odvádzajú pozornosť vodiča.

Anycoin pc bannertxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.