Slovákov hnevá nová daň. Väčšina populácie s ňou nesúhlasí

  • Väčšina Slovákov nesúhlasí so zvyšovaním dane zo sladených nápojov.
  • Ľudí trápi najmä zdražovanie džúsov a ochutených minerálnych vôd.
Novinky Slovákov trápi nová daň zo sladených nápojov
Slovákov trápi nová daň zo sladených nápojov. Zdroj: shutterstock.com/Krakenimages.com
Kvakomat PC bannerKvakomat mobil

So zvýšenou daňou za sladené nápoje, ktorá má platiť od budúceho roka, nesúhlasia takmer dve tretiny Slovákov. Vyplýva to z prieskumu agentúry NMS Market Research, ktorý prebiehal od 9. do 13. mája na vzorke 1020 respondentov starších ako 18 rokov.

Podľa všetkého tento názor súvisí skôr so spôsobom života ako s politickými preferenciami. Viac proti zvýšenej dani za sladené nápoje sú mladšie generácie alebo ľudia s nižším vzdelaním. Rozdiely medzi sympatizantmi vládnej koalície a opozície síce v dátach vidíme, no nie sú štatisticky významné,” povedala marketingová a komunikačná manažérka NMS Denisa Lakatošová.

Väčšina ľudí je proti zvyšovaniu tejto dane a nechce si za sladené nápoje priplatiť. Nesúhlas v prieskume vyjadrilo 64 % Slovákov. Okrem jogurtových a mliečnych nápojov sú ľudia najviac nespokojní so zdražovaním džúsov, tvorí ich až 75 %. Ďalej nasledujú ochutené minerálne vody, ktoré Slováci najčastejšie nakupujú. S ich zdražovaním je nespokojných 68 % ľudí. Opačný prípad tvoria kolové nápoje, kde s ich zvýšenou daňou súhlasí 43 % Slovákov.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Daň nezasiahne mliečne nápoje

Zvýšenej spotrebnej dani ale mliečne a jogurtové nápoje, výživové drinky pre športovcov či rastlinné mlieka podliehať nebudú. Tieto nápoje si podľa prieskumu kupuje až tretina Slovákov. Z toho 38 % si ich kupuje pre zdravotné obmedzenia seba či iného člena rodiny a ďalších 33 % pre ďalšie zdravotné benefity, ako je napríklad nižší obsah tukov.

Ak to prepočítame na celú populáciu, zistíme, že takmer štvrtina populácie si kupuje rastlinné mlieka s úmyslom vyhnúť sa zdravotným komplikáciám a s cieľom zdravšieho spôsobu života. Ich vyňatie zo zoznamu nápojov, ktorých sa bude zdražovanie týkať, je dobrá správa, nakoľko už aj v súčasnosti nákup rastlinných alternatív mlieka výrazne zasahuje do rozpočtu nejednej slovenskej domácnosti,” doplnila Lakatošová.

Freedum fighters PCAnycoin mobil banner