Na Slovensku zhltnú obchodným reťazcom v porovnaní s Českom osobné náklady menšiu časť ich pridanej hodnoty. Uviedol to v analýze hospodárenia reťazcov analytik FinStatu Martin Lindák.
„Kým na Slovensku dá Lidl či Kaufland 40,9 %, respektíve 48 % z pridanej hodnoty na zamestnancov, tak v Česku je to 44,5 %, respektíve 53,9 % (v roku 2021). Najviac je badateľný rozdiel v prípade Tesca. Slovenské Tesco dá zo svojej pridanej hodnoty na zamestnancov len 52,1 %, avšak české Tesco až 64,3 %,” spresnil.
Nominálne má podľa neho pritom slovenské Tesco najdrahších zamestnancov na trhu. Kým Lidl alebo Kaufland stojí jeden zamestnanec necelých 23 000 eur, respektíve 21 000 eur, v prípade Tesca ide o 24 500 eur.
Obchodné reťazce majú čoraz vyššie náklady na zamestnancov
„V Česku má drahších zamestnancov len Lidl a Norma. Tescu však na Slovensku aj v Česku vzrástli od roku 2019 náklady na jedného zamestnanca najrýchlejšie. Na Slovensku o necelých 6500 eur a v Česku o vyše 5000 eur. Na strane druhej Tesco zamestnáva v oboch krajinách čoraz menej zamestnancov, čo sa odráža aj na ukazovateli podielu osobných nákladov na pridanej hodnote,” dodal Lindák v analýze.
Prečítajte si aj: Na Slovensko zamieril nový supermarket. Zákazníkom ponúka unikátny tovar