Pozor na cestovné agentúry. Táto chyba pripraví mnohých Slovákov o peniaze

  • Mnohí netušia, že medzi agentúrou a kanceláriou je rozdiel.
  • V prípade krachu peniaze nečakajte.
  • Odborník upozornil na to, čo si všímať.
Novinky Cestovné agentúry vám nemusia vrátiť peniaze
Cestovné agentúry vám nemusia vrátiť peniaze. Zdroj: shutterstock.com/antoniodiaz
BitmarketsBitmarkets

Pri rezervácii dovolenky online je nevyhnutné venovať pozornosť tomu, či nakupujete cez oficiálnu stránku cestovnej kancelárie (CK) alebo cestovnej agentúry (CA).

Tento rozdiel môže byť zásadný v prípade, že CK skrachuje, pretože cestovná agentúra nemusí klientom vrátiť peniaze. Na túto skutočnosť upozornil TASR majiteľ CK Daka, David Gavaľa.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Pozor na cestovné agentúry

Gavaľa uviedol, že jednou z bežných praktík podvodných cestovných agentúr je predstierať, že predávajú zájazdy cestovných kancelárií, pričom uzatvárajú zmluvy v mene iných cestovných kancelárií bez platnej dohody.

Klienti si v takomto prípade myslia, že si kupujú zájazd priamo od cestovnej kancelárie, no agentúra nezaplatí CK peniaze.

Treba byť obozretný

Záujemcovia o dovolenku cez CA by si preto podľa neho mali vždy overiť na oficiálnej stránke CK, či je daná agentúra zmluvným predajcom.

„Cestovné agentúry neponúkajú vlastné produkty, ale sprostredkúvajú produkty iných cestovných kancelárií na základe zmluvy. Na rozdiel od cestovných kancelárií však agentúry nemajú povinnosť mať poistenie proti insolventnosti. To znamená, že ak agentúra skrachuje, klientom nemusí byť vrátená ich platba,” varoval Gavaľa.

 

V prípade krachu CK je potrebné obrátiť sa na poisťovňu, v ktorej mala CK uzatvorené poistenie proti insolventnosti. Táto informácia by mala byť uvedená priamo v zmluve o zájazde. Poisťovňa následne určí presný termín na prihlasovanie nárokov klientov a vypočíta celkovú výšku náhrad.

„Ak bola cestovná kancelária dostatočne poistená, klientom bude refundovaná celá suma zájazdu. V prípade podpoistenia sa poistné alikvotne zníži. Ak by CK nemala platné poistenie, klienti by nemali nárok na žiadne odškodnenie. Preto je vždy dôležité vyberať si kanceláriu, ktorá má poistenie v súlade so zákonom,” vysvetlil Gavaľa.

Falošné zájazdy

Milan Cák, odborník na digitalizáciu zo spoločnosti AMCEF, upozornil na nebezpečenstvo falošných online predajcov zájazdov. Tí na svojich stránkach ponúkajú zájazdy renomovaných CK tým, že jednoducho skopírujú fotografie z originálnych webov.

Zákazníci potom nadobudnú dojem, že nakupujú od známej CK, čo však nemusí byť pravda. Ich cieľom môže byť nielen finančný podvod, ale aj získanie a zneužitie citlivých údajov, ako sú heslá, čísla kreditných kariet či prihlasovacie údaje.

0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
TAGY: