Populárna maloobchodná sieť definitívne končí. Slováci si už obľúbené značky nekúpia

Novinky Slováci už nemajú Top shop
Slováci už nemajú Top shop. Zdroj: shutterstock.com/Claudio Divizia/zhu difeng
BitmarketsBitmarkets

Sieť maloobchodných predajní Studio Moderna zápasila na Slovensku v poslednom roku s obrovskými stratami. Zákazníci ju poznajú najmä vďaka teleshoppingovému predaju, prevádzkovala však aj kamenné predajne a eshop. V súčasnosti si už Slováci v obľúbených predajniach Top shop, Dormeo, či Delimano nenakúpia, spoločnosť ide do konkurzu, ako informoval Forbes.

Top shop, Delimano aj Dormeo sú zatvorené

Studio Moderna je na Slovensku známe najmä vďaka značkám Top Shop, Delimano a Dormeo. Slováci ju poznajú hlavne vďaka teleshoppingu, ktorí sme dlhé roky mohli sledovať na televíznych obrazovkách. Kamenné predajne týchto značiek boli takmer vo všetkých veľkých obchodných centrách.

Slováci si mohli nakupovať obľúbené produkty aj prostredníctvom eshopu, ten na svojich stránkach aktuálne uvádza, že „nákup produktov v našom e-shope momentálne nie je možný.” Zákazníci zostanú rovnako sklamaní aj pred bránami kamenných predajní, ktoré zostali zatvorené s odvolaním na technické problémy. Firma neprijíma žiadne objednávky, infolinka je nedostupná a nefunguje ani zákaznícky chat.

Rovnaká situácia je aj na českých webstránkach spoločnosti, no v iných krajinách sú eshopy Studio Moderna v prevádzke.

Studio Moderna ide do konkurzu

Tržby spoločnosti Studio Moderna v minulom roku extrémne poklesli a to až o 45 %. Zisk vo výške 954 000 eur sa počas jedného roka premenil na stratu vo výške až 2,98 milióna eur. Spoločnosť má veľké dlhy na daniach, vo výške 49 500 eur a nedoplatok v Sociálnej poisťovni viac ako 155 000 eur.

Studio Moderna požiadalo súd v Nitre o vyhlásenie konkurzu. V obchodnom vestníku stojí, že „súd začína konkurzné konanie na dlžníka STUDIO MODERNA s.r.o.”

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Slováci sa zameriavajú na ultralacný tovar

Slovenskí spotrebitelia sa v posledných rokoch zamerali na nákup lacných alternatív tovarov. Dôvodom zmeny nákupného správania je vysoká miera inflácie a výrazný nárast životných nákladov. Zákazníci vyhľadávajú ultralacný diskontný tovar a tak sa drahšie značky dostávajú do finančných problémov.

O tom, že na Slovensku expandujú superlacné obchodné reťazce sme vás informovali v našom nedávnom článku. Diskontný reťazec Action plánuje počas len jedného roka zaplaviť slovenský trh svojimi kamennými predajňami.

Vstup na náš trh momentálne realizuje aj poľská Biedronka, ktorá si aktuálne u nás hľadá kľúčových zamestnancov. „Proces spustenia prevádzky v novej krajine je viacstupňový a časovo náročný, takže konkrétne informácie o prvých predajniach možno očakávať najskôr o niekoľko mesiacov,” povedal pre Aktuality šéf z odboru pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Arkadiusz Mierzwa.

Prečítajte si aj: Obľúbená sieť predajní chystá veľké zmeny. Slováci sa môžu tešiť na nové služby

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.