- Poisťovne v Spojených štátoch špehujú klientov pomocou dronov.
- Letecké zábery zneužívajú na vypovedanie poistnej zmluvy.
- Klienti sú rozhorčení, že ich snímajú bez ich vedomia.
Technologický pokrok priniesol vo svete revolučné zmeny v mnohých oblastiach. Výnimkou nie je ani segment poisťovníctva. Nové technické možnosti umožňujú poisťovniam dôkladne si preveriť poistené nehnuteľnosti. Dokonca aj takým spôsobom, že o tom klient vôbec netuší.
Dennik The Wall Street Journal priniesol informácie o tom, že poisťovne v Spojených štátoch začali využívať na monitorovanie poistených nehnuteľnosti drony, pilotované lietadla aj balóny.
Poisťovne využívajú drony, aby klientom vypovedali zmluvy
Zábery, ktoré poisťovne získajú potajomky zo vzduchu, podrobia analýze a na základe nej dokonca niektorým klientom vypovedajú poistné zmluvy.
WSJ informoval o tom, ako poisťovňa vypovedala klientke zmluvu na základe leteckých záberov, ktoré jej odmietla ukázať.
Podľa poisťovacej spoločnosti zábery zo vzduchu potvrdili, že jej strecha „dožila svoju očakávanú dĺžku života.”
Napriek tomu, že táto klientka si dala následne na vlastné náklady vyhotoviť nezávislú kontrolu, ktorá potvrdila, že jej strecha je v poriadku a má pred sebou ďalších 10 rokov, poisťovňa odmietla svoje rozhodnutie o vypovedaní zmluvy prehodnotiť.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
V USA sú monitorované zo vzduchu všetky budovy
V USA sú zo vzduchu snímané takmer všetky budovy v krajine a to bez toho, aby o tom majiteľ vôbec tušil.
Poisťovne sa chcú zbaviť poistných zmlúv, ktoré sú pre nich rizikové. Sústredia sa pri fotografovaní z výšky na odhalenie poškodených striech, na nebezpečne prevísajúce konáre stromov, či neohlásené bazény na pozemkoch.
Amy Bach, výkonná riaditeľka spotrebiteľskej skupiny United Policyholders, uviedla:
V celej krajine sme zaznamenali dramatický nárast hlásení od spotrebiteľov, ktorým ich poisťovatelia zrušili zmluvy na základe leteckého záberu.
Nichole Brink, bývalá poisťovacia agentka, povedala, že niektorí klienti dostali od poisťovne výpovede aj na základe snímkov, ktoré boli staré dva alebo tri roky. Vôbec neodrážali aktuálny stav nehnuteľností.
Dokonca hovorí aj o prípade, kedy poisťovňa vypovedala klientovi zmluvu pre nebezpečné konáre prevísajúce ponad strechu domu, avšak žiadne konáre tam v skutočnosti neboli a na záberoch z dronu sa objavil iba tieň.
Klienti sa na poisťovne sťažujú nie len kvôli nečakanému vypovedaniu ich poistných zmlúv, ale aj preto, že tajné sledovanie je vážnym zásahom do ich súkromia.
Je otázne, či k takýmto krokom pristúpia aj poisťovne na Slovensku. Avšak, jednoducho získané fotografie nehnuteľností efektívne ochránia poisťovne pred neželanými stratami.
Prečítajte si aj: Slovákom zmizli z účtov peniaze. Ste klientom tejto banky aj vy?