- Zákazníci Orangu dostávajú podvodné SMS správy, operátor vyzýva, aby na ne nereagovali
- Telekom upozorňuje na podvod, ktorý je mimoriadne nebezpečný
Slovenskí operátori telekomunikačných služieb vydali mimoriadne dôležité upozornenie. Práve v týchto dňoch podvodníci zneužívajú ich meno a snažia sa tak od Slovákov vylákať prihlasovacie údaje. Orange aj Telekom varuje zákazníkov, aby na podvodné SMS správy nereagovali.
Nebezpečná SMS od falošného Orange
Zákazníci Orange dostávajú podvodné SMS, ktorých cieľom je získať ich prihlasovacie údaje do zákazníckej zóny mobilného operátora. Text správy nalieha na prijímateľa SMS a vytvára dojem, že ak neklikne na priloženú webovú adresu, jeho služby budú obmedzené. Orange zákazníkov dôrazne upozorňuje: „My vám v žiadnom prípade takúto SMS správu neposielame. Dávajte si pozor a na odkazy v správe prosím nereagujte.”
„Ak ste sa stretli s takýmto útokom alebo ste sa stali priamo obeťou podvodníkov vydávajúcich sa za našu spoločnosť, dajte nám o tom vedieť,” vyzýva svojich zákazníkov Orange.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Telekom vám posiela SIM kartu
Rovnako aj najväčší slovenský operátor Telekom upozornil svojich zákazníkov na podvod, ktorý zneužíva jeho značku. Zákazníci Telekomu dostávajú správy, ktoré ich informujú o potvrdení objednávky novej SIM karty.
V tomto prípade je podvod mimoriadne nebezpečný, pretože Slovákom ponúka dve možnosti, ako zareagovať. Môžu kliknúť na odkaz, ktorý objednávku potvrdí, alebo naopak, môžu prejsť na link, ktorým majú možnosť objednania SIM karty zrušiť.
Telekom upozorňuje svojich zákazníkov, aby na takéto správy v žiadnom prípade nereagovali, aby nevypĺňali žiadne citlivé údaje, ktoré by mohli podvodníci zneužiť.
Pred podvodmi varuje aj Slovenská sporiteľňa
Podvody sú u nás v posledných rokoch na vzostupe. Podvodníci zneužívajú moderné technológie a snažia sa svoje obete nachytať prostredníctvom telefonátov, SMS, emailov či falošných eshopov.
Podľa Slovenskej sporiteľne počet online podvodov stúpol za posledné dva roky o 530 %. „Štatisticky to vychádza, že každý druhý klient sa stretol s podvodníkom. Ak podvodu naletí, v priemere príde o 2 700 eur. Najvyššia suma presahovala 65 000 eur,” konštatoval šéf bezpečnosti SLSP Ján Adamovský.
Slováci sa najčastejšie stretávajú so situáciou, keď ich falošná správa (väčšinou od banky) vyzýva, aby zadali svoje prihlasovacie údaje, prípadne údaje z platobnej karty. Podvod je často ťažké odhaliť, pretože pôsobí veľmi dôveryhodne.
Rovnako aj meno Slovenskej sporiteľne podvodníci zneužili na SMS podvod. Falošná správa, tak ako v prípade Orangu a Telekomu, klientov pod nátlakom vyzýva kliknúť na priložený odkaz.
„Najzákladanejšia a často opakovaná rada je, aby ste neposkytovali žiadne bankové údaje (čísla kariet alebo prihlasovacie údaje do elektronického bankovníctva) cez telefón alebo sociálne siete. Pracovníci banky od vás môžu žiadať kvôli identifikácii maximálne posledné štvorčíslie vašej karty, ktoré by nestačilo na to, aby mohlo dôjsť k jej zneužitiu,” odporúča svojim klientom Slovenská sporiteľňa.
Prečítajte si aj: Na Slovákov útočí nový investičný podvod. Zneužíva tvár známej značky