Obľúbený obchodný reťazec šliapol na brzdu. Nové obchody už otvárať nechce

  • Diskontný reťazec Pepco spomalí otváranie nových prevádzok
  • Konkurenčný Action naopak hľadá nové priestory pre svoju expanziu na Slovensku
Novinky Pepco nechce otvárať ďalšie obchody
Pepco nechce otvárať ďalšie obchody. Zdroj: shutterstock.com/Marija Krcadinac
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Populárny diskontný reťazec Pepco neplánuje v najbližšom roku výrazne expandovať. Spoločnosť sa chce v náročnom obchodnom prostredí orientovať predovšetkým na vytváranie zisku. Silný maloobchodný hráč na slovenskom trhu vytvorí príležitosť na to, aby ho konkurencia dobehla, keďže rýchlo rastúci Action naopak plánuje otvárať nové obchody.

Diskontu Pepco klesajú zisky

Spoločnosť Pepco Slovakia patrí pod poľskú materskú spoločnosť. Na našom trhu pôsobí od roku 2012 a počas dekády reťazec na Slovensku otvoril až 148 maloobchodných predajní s diskontným tovarom. Firma aktuálne pôsobí v sedemnástich európskych štátoch, v ktorých prevádzkuje viac ako 3 tisícky obchodov. Mesačne jej predajne navštívi viac ako 28 miliónov zákazníkov.

Prevádzkovateľ európskej siete predajní Pepco plánuje v roku 2024 venovať vyššiu pozornosť ziskovosti, pričom otváranie nových obchodov obmedzí, informoval o tom Trend.

„Musíme sa znovu sústrediť na dosiahnutie primeranejšieho rastu – robiť menej, aby sme dosiahli viac – s väčším dôrazom na zlepšenie ziskovosti a generovanie hotovosti v našich zavedených obchodoch,” uviedol výkonný predseda správnej rady Andy Bond.

Podľa údajov z Finstatu pokles ziskov zaznamenala aj slovenská odnož Pepca. Napriek tomu, že jej tržby neustále rastú, zisk spoločnosti padol nižšie. Tržby Pepca na Slovensku vzrástli z 93 miliónov eur v roku 2021 na 126 miliónov eur v roku 2022. V rovnakom období však firme poklesol zisk zo 14-tich miliónov eur na 11,9 miliónov eur.

97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Action chce otvárať nové obchody

Spomalenie otvárania nových predajní Pepca otvorí cestu ostatným diskontným predajcom na európskom trhu. V roku 2023 na Slovensko vstúpil nový veľký hráč z tohto odvetvia. Je ním diskont Action. Ten počas jedného roka u nás otvoril hneď 12 prevádzok s ponukou lacného tovaru.

Na svojej webovej stránke Action uvádza, že hľadá ďalšie nové priestory, ktoré by mu pomohli ešte viac zvýšiť podiel na slovenskom maloobchodnom trhu.

Keďže chceme byť čo najbližšie k našim zákazníkom, neustále hľadáme príležitosti na otvorenie predajní v nových oblastiach a partnerov na spoluprácu.

„Na Slovensko len prichádzame, ale náš potenciál naďalej rásť a rozširovať sa je naozaj vysoký.”

Expanzia zahraničných maloobchodníkov na Slovensku hrá do kariet developerom. Na frekventovaných miestach neustále pribúdajú nové retailové parky, ktoré ponúkajú lukratívne priestory pre obchodníkov.

Slováci v posledných rokoch zmenili svoje nákupné zvyky. Pod vplyvom vysokej inflácie museli začať šetriť. Ponuka superlacného tovaru v diskontných reťazcoch zákazníkov láka. Práve to je dôvodom prečo sa im na našom trhu mimoriadne darí.

Prečítajte si aj: Slovensko sa dočká ďalšieho nákupného centra. Stavia sa v obľúbenom kúpeľnom meste

Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.