- Maloobchodné prostredie na Slovensku sa mení.
- Vstup Biedronky na náš trh rozhýbal obchodné reťazce.
- Tesco aktuálne prekonáva počtom supermarketov Billu aj Lidl.
Poľská Biedronka vlani potvrdila, že v roku 2024 otvorí na Slovensku svoje prvé supermarkety. Lacný reťazec môže u nás poriadne zatriasť celým maloobchodom, keďže vstup nového veľkého hráča sme na našom trhu nezažili už niekoľko rokov.
Domáci predajcovia nezaháľajú a bojujú o svoju pozíciu na trhu. Tesco aktuálne svojou masívnou expanziou predbehne v počte prevádzok všetky ostatné zahraničné reťazce, ktoré pôsobia na slovenskom trhu.
Biedronka rozvírila vody slovenského maloobchodu
Príchod poľskej lienky je na Slovensku ostro sledovanou udalosťou. Slováci sa tešia, že nový supermarket k nám prinesie povestné „ultra nízke ceny”, zatiaľ čo udomácnené zahraničné reťazce zmáhajú obavy, ktoré súvisia so zmenou konkurenčného prostredia.
Lídrom v počte potravinových predajní je na Slovensku domáca sieť Coop Jednota, ktorú nájdeme takmer v každej dedinke. Prevádzkuje skoro dve tisícky supermarketov a jej náskok konkurencia nedokáže zmierniť.
Doposiaľ bola dvojkou na našom trhu Billa so svojimi 167 predajňami. Lidl a Tesco spoločne hostili tretie miesto, každý z nich mal 164 prevádzok. Ďalej nasledoval Kaufland, ktorý má 79 pobočiek.
Už počas minulého roka, kedy sa začalo šuškať, že k nám zavíta Biedronka, začali obchodné reťazce rozširovať počet svojich prevádzok. Po tom, čo poľský maloobchodný gigant potvrdil vstup na náš trh, ostatné reťazce pristúpili k boju o zákazníka.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Tesco sa stáva lídrom medzi zahraničnými reťazcami
Tesco, ako sme vás informovali, prevezme pod svoje krídla bývalé predajne Žabky. Zároveň aj otvára nové supermarkety. Počet prevádzok Tesca zrazu výrazne stúpne a predbehne počtom predajní Billu aj Lidl.
Len v minulom roku Tesco otvorilo šesť nových predajní a naďalej plánuje pokračovať v raste. V súlade s posilnením značky Tesco zároveň ukončuje proces transformácie franchísingu Žabka na Tesco expresy. Sieť Tesco predajní sa tak do polovice marca rozšíri na 178 obchodov a stane sa jednou z najväčších na Slovensku.
Expanzií však nie je koniec, Tesco neustále hľadá nové priestory a pozemky, kde by mohli vzniknúť jeho nové supermarkety.
Spoločnosť Tesco plánuje v najbližších mesiacoch pokračovať v rozširovaní. V súčasnosti hľadá nové priestory najmä v mestách či vo veľkých obciach s rozlohou od 400 do 2 000 štvorcových metrov. Ideálne miesta pre nové predajne sú v obytných zónach, na frekventovaných uliciach či cestách, v blízkosti sídlisk, administratívnych budov či nákupných centier. Zároveň hľadá pozemky s rozlohou od 2 000 štvorcových metrov aj v menších obciach.
Biedronka môže zobrať slovenský trh útokom a otvoriť v nasledujúcich rokoch aj niekoľko desiatok supermarketov. Reťazce sa preto rozširujú nie len do lukratívnych lokalít vo veľkých mestách, ale zaberajú na trhu čo najväčší podiel aj v oblastiach, ktoré pre ne doposiaľ neboli atraktívne.
Prečítajte si aj: Lidl odpálil bombu. Zabezpečí mú výhodu pred príchodom Biedronky?