Mini mestský elektromobil s nastaviteľnou šírkou? Aj takéto čosi bude čoskoro jazdiť po cestách

  • Malé mestské elektromobily sú zrejme budúcnosť.
  • S modelom CT-2 prichádza spoločnosť City Transformer.
  • Ten môže rozšíriť alebo zúžiť svoju šírku.
Off topic Do mesta je tento elektromobil ako vyšitý
Do mesta je tento elektromobil ako vyšitý. Zdroj: citytransformer.com

Všetci vieme, že mestá sú preplnené autami. To sa snažia výrobcovia riešiť tým, že predstavujú miniatúrne elektromobily najviac pre dvoch ľudí. Avšak model od spoločnosti City Transformer prekvapuje ešte v jednej oblasti. O téme informoval portál Auto Trendy.

Konkrétne je reč o modeli CT-2. Jeho predchodca CT-1 nakoniec dorazil len ako prototyp. V prípade nástupcu však ide výrobca do toho naplno, pričom vyrábať sa začne koncom roka 2026.

Tento mestský elektromobil má šírku len 1 meter, takže skutočne prejde aj tými najužšími zákutiami. Výrobca ale tento koncept posunul o level vyššie a stlačením jedného tlačidla sa kolesá rozšíria na celkovú šírku 1,3 metra. Preto bude CT-2 v zákrutách oveľa stabilnejšie.

Malý kufor nečakajte

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že v ňom neodveziete ani nákup, no zadné veko kufra, ktoré sa delí na hornú a spodnú časť, ponúkne vstup do až 450-litrového kufra, teda pokiaľ sklopíte zadné sedadlo. Pokiaľ ho vyberiete, máte k dispozícii rovných 500 litrov.

Interiér je skutočne strohý, nachádza sa tu v podstate len displej pred vodičom, ktorý zobrazuje všetky podstatné informácie. Pokiaľ by niekto chcel napríklad navigáciu, nachádza sa tu držiak na smartfón. Inak sa všetko ovláda cez tlačidlá na volante.

Okrem toho tu sú, samozrejme, páčky na ovládanie smeroviek a stieračov a otočný volič automatickej prevodovky. Aj keď ide o skutočne miniatúrne vozidlo, posadia sa doň dvaja ľudia, ale nezvyčajne budú sedieť za sebou. Dvere sú pritom z oboch strán a sú tu aj elektricky ovládané okná.

Čo sa týka pohonu, sú tu dva elektromotory s celkovým výkonom 20 konských síl. Na výber sú dva výkonnostné režimy, a to City a Performance. Prvý poskytuje maximálnu rýchlosť 25 km/h a ten druhý až 90 km/h. Do mestského prostredia to bude dostatočné. Batéria s kapacitou 15 kWh by mala postačiť na dojazd 180 kilometrov, pričom nabitie z domácej zásuvky potrvá štyri a pol hodiny.

Výrobu si zobrala na starosti spoločnosť CECOMP v Taliansku. Spoločnosť City Transformer v súčasnosti hľadá investorov, aby mohla začať so sériovou výrobou. Nebude to však lacné, očakáva sa cena okolo 19-tisíc eur.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 76 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.