Kryptoreklamy dostávajú jednu stopku za druhou

Novinky Kryptoreklamy dostávajú jednu stopku za druhou
Kryptoreklamy dostávajú jednu stopku za druhou Zdroj: shutterstock.com/wanpatsorne reklamy
Okazio PCKvakomat mobil

Iba včera sme vás informovali o správe, ktorá obletela celý kryptosvet. Čína sa vraj chystá zakázať všetky webové stránky, ktoré súvisia s ICO alebo kryptomenami. Ako však vychádza pomaly na povrch, tento zákaz nemusel byť až tak nečakaný, ako si to niektorí predstavovali. V Číne by ste totižto márne na internete hľadali reklamy spojené s kryptomenami. Tie sa vytratili z webových prehliadačov už oveľa skôr.

Baido a Weibu dali stopku

Podľa South China Morning Post, novín sídliacich v Hong Kongu, čínske prehliadače a sociálne média zastavili zobrazovanie sponzorovaných reklám týkajúcich sa kryptomien. V reportáži ďalej South China Morning Post uvádza, že reklamy zobrazujúce kľúčové slová ako Bitcoin, kryptomeny alebo ICO z webových prehliadačov v Číne zmizli.

Weibo, jedna z najväčších sociálnych sieti v Číne (podobná Twitteru v USA), otvorene vyhlásila, že momentálne nepovoľuje akúkoľvek reklamu spojenú s kryptomenami. Ďalšia čínska stránka Baidu, ktorá patrí medzi veľmoci v technologických spoločnostiach zaoberajúcimi sa internetom a službami s ním spojenými, sa zatiaľ k danej situácií nevyjadrila. Rovnako sa však na tejto stránke nezobrazujú žiadne reklamy spojené s kryptomenami.

Kedy sa takýto „ban” udial, ostáva zatiaľ nejasné. Je však pravdepodobné, že k nemu mohlo dôjsť v septembri 2017, kedy si Čína posvietila najmä na ICO projekty a spôsobila veľkú korekciu na trhu. Včera sa Čína postarala o podobnú korekciu opäť, keď zverejnila rovnako smutné správy ako v septembri.

Facebook nasleduje Čínu

O tom, že Facebook zakázal reklamy na kryptomeny sme vás už informovali. Ako bolo uvedené v ich správe, kryptomeny ale aj ICO boli prirovnávané ku „ finančným produktom a službám, ktoré sú často zavádzajúce alebo klamlivé.”  V správe, v ktorej Facebook objasňoval toto konanie ďalej stálo, že firmy, ktoré propagujú ICO a kryptomeny často nemajú najlepšie meno a preto sa táto sociálna sieť rozhodla konať.

Komunita, ktorá sa aktívne zaoberá kryptomenami, si rovnako uvedomuje ako takéto reklamy škodia menu kryptomenám. Preto reagovala pomerne pozitívne. Mnoho z popredných predstaviteľov kryptomien uviedlo, že reklamy na Facebooku (a ostatných sociálnych sieťach) sú často využívané práve podvodníkmi. Tí majú najčastejšie využívať Ponzi schémy alebo hľadajú špekulatívne bubliny, pomocou ktorých by vedeli rýchlo a ľahko zarobiť.

Záver

Či sa budú pridávať ďalšie štáty alebo spoločnosti k zákazom kryptoreklám je otázne. Avšak z dlhodobého hľadiska nemusí byť zákaz na reklamy vnímaný ako negatívna správa. Ak by mal čo i len v malom množstve obmedziť podvody v kryptosvete, určite by to očistilo meno kryptomien.

Nenechajte si ujsť naše krypto-spravodajstvo a prihláste sa na odber notifikácií. Inštrukcie získate po kliknutí na zvonček vľavo dole. Tiež nás sledujte na našej facebookovej stránke.

Kvakomat PC bannerFreedum fighter mobil
Autor:
Redakcia Kryptomagazínu
Redakcia Kryptomagazínu

Na Kryptomagazine nájdete originálne spravodajstvo o kryptomenách tvorené odborníkmi, ktorí z tohto magazínu spravili najlepší zdroj informácií o digitálnych menách a decentralizovaných technológiách.