Koniec známok – Nový minister školstva má rozum! + Moje skúsenosti so slovnými hodnoteniami

Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Nový minister školstva SR ešte ani poriadne nestihol ohriať svoje kožené kreslo a už robí veľké zmeny. Načrtol nový spôsob, aký sa v budúcnosti budú hodnotiť žiaci a ja, ako bývalý žiak alternatívnej školy, s tým plne súhlasím. Prichádza začiatok konca známok a školy postupne prejdú na slovné hodnotenia.

Známky na polročnom či koncoročnom vysvedčení sú pre žiakov zbytočný stres a často absolútne neodzrkadľujú ich schopnosti. Dať rozvíjajúcemu sa človeku číslo a povedať mu – Tvoja hodnota je takáto! – nie je dobré pre nikoho. Slovné hodnotenia úplne zmenia spôsob, akým žiaci pristupujú ku škole. Namiesto naháňania známok budú mať motiváciu reálne sa učiť a rozvíjať svoje schopnosti.

Inštitúcie v čase krízy nakupujú kryptomeny za miliardy dolárov! Mali by ste aj vy?

Minister školstva načrtol zmenu hodnotenia žiakov

Školy už dlhšiu dobu tlačia, aby mohli žiakov na vysvedčení okrem známok hodnotiť aj slovne. Potvrdil minister školstva Branislav Gröhling (SAS). Poznamenal, že už aj teraz slovné hodnotenia fičia na prvom stupni základných škôl. Po novom to bude možné aj na druhom stupni.

Školy si navyše budú môcť vybrať, či žiakov oklasifikujú známkami, slovne, alebo použijú kombinované hodnotenie. Slovné hodnotenie má mnoho výhod. Je férovejšie. Jednotkár u jedného učiteľa by dostal trojku pri inom. Navyše, rodičia získajú lepšiu predstavu o silných a slabých stránkach svojho dieťaťa.

Prichádza zmena! – Táto myšlienka sa po svete šíri rýchlejšie než vírus!

Moje skúsenosti so slovnými hodnoteniami

Ja osobne som mal slovné hodnotenia na prvom stupni základnej školy. Až donedávna to totiž zákony umožňovali iba tam. Škola vtedy bola menej stresujúca a naučili sme sa toho viac. Známky same nemali vôbec. Namiesto toho sme dostávali percentuálne hodnotenia z písomiek a pochvaly / poznámky za ďalšie činnosti na hodinách (aktivita, šikovnosť…)

Škola ma vtedy viac bavila a myslím si, že to fungovalo dobre. AK si dobre pamätám, nikto nemal tendenciu kašľať na školu len preto, že neboli známky. Práve naopak. Boli sme zvedavejší a viac sme sa pýtali. Cieľom nebolo čo najlepšie sa nabifliť prednášané učivo, ale čo najviac sa dozvedieť. A za to sme boli odmeňovaní.

Na druhom stupni (5-9 ročník) sme prešli na klasické známkovanie a väčšina triedy sa tak logicky viac začal sústrediť na číselká v žiackej knižke. Tri chyby v ťažkom diktáte pre mňa už neboli ok, pretože to bola dvojka a ja som chcel mať jednotky. Zo školy som začal mať podstatne väčší stres. Hlavne pred písomkami. Bál som sa, že jeden kix mi pokazí celý priemer a na vysvedčení mi vyjde zlá známka.

Asi aj preto som tých kixov robil viac a potom som to musel doháňať zbytočnými činnosťami, len aby som si nahnal lepšie známky… A začal som odpisovať.

Jednoducho, škola prestala byť o štúdiu a začala byť o tých piatich číslach plných stresu.

Vďaka koronavirusu budú na tomto koncoročnom vysvedčení iba slovné hodnotenia. Verím, že učiteľom a žiakom sa to zapáči a budú v tom pokračovať aj naďalej. chcem, aby zo slovenských škôl vychádzali múdri ľudia a nie vystresované deti, ktoré sa akurát naučili podvádzať a odpisovať z internetu.

A keď už sme pri vzdelávaní, to by rozhodne školou nemalo skončiť. Odchod zo školy je skvelou šancou študovať veci, ktoré sú naozaj dôležité. My sme pre vás zozbierali zaujímavé videá ktoré vysvetľujú, ako funguje náš finančný systém. V škole to neučia, pretože politici nechcú, aby sme to vedeli:

https://kryptomagazin.sk/video-takto-nas-zdiera-financny-system-chcu-abys-me-to-nevedeli/