- Bratislavské obchody s udržateľnou módou končia.
- Zbožňovaná značka Nosene oznámila nepríjemné správy.
- Vypína svoj eshop a definitívne zatvára aj predajne.
Značka Nosene, ktorá revolučným spôsobom zmenila vnímanie second hand nakupovania na Slovensku, oznámila ukončenie svojej maloobchodnej činnosti. Po desiatich rokoch pôsobenia na trhu zatvorí všetky svoje predajne a ukončí aj prevádzku e-shopu, ako informuje na sociálnej sieti.
Príbeh, ktorý inšpiroval tisíce Slovákov
Pod vedením Kataríny Hutyrovej sa značka Nosene od svojho založenia v roku 2015 vypracovala na symbol kvalitného a štýlového second hand nakupovania. Spoločnosť dokázala prelomiť zaužívané stereotypy a presvedčila Slovákov, že nakupovanie z druhej ruky môže byť nielen ekologické, ale aj štýlové a príjemné.
Ich unikátny koncept spočíval v ponuke starostlivo vybraného oblečenia, ktoré svojim vzhľadom a vôňou konkurovalo novým kusom.
Tvrdá ekonomická realita priviedla značku k ťažkému rozhodnutiu
Napriek silnej zákazníckej základni sa značka Nosene nevyhla ekonomickým problémom. Finančné výsledky za rok 2023 ukázali prehlbujúcu sa stratu, ktorá dosiahla -66 784 eur, čo predstavovalo 81-percentný nárast oproti predchádzajúcemu roku, ako uvádza Finstat.
Tržby spoločnosti v tom istom období klesli o 6 percent na 247 391 eur. Rastúce náklady a zložitá situácia na trhu nakoniec viedli k rozhodnutiu o ukončení maloobchodného predaja.
Proces ukončenia činnosti bude postupný:
- E-shop ukončí svoju prevádzku 15. januára 2025.
- Predajňa v Bory Mall zatvorí svoje brány 31. januára 2025.
- Posledná predajňa na Obchodnej ulici v Bratislave ukončí činnosť 21. marca 2025.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Značka Nosene chce pokračovať v osvete
Hoci značka končí s klasickým predajom, jej príbeh sa úplne nekončí. Nosene plánuje pokračovať v podpore udržateľnosti prostredníctvom alternatívnych aktivít.
Medzi plánované činnosti patria organizácie swapov, vzdelávacie prednášky a workshopy. Značka chce tiež pokračovať v projekte Renewals, ktorý sa zameriava na upcykláciu oblečenia.
„Tak ako je dôležitá odvaha začať, je rovnako dôležitá odvaha skončiť,” vyjadrili sa zakladatelia v oficiálnom oznámení.
Pre verných zákazníkov pripravila značka na rozlúčku špeciálne zľavy a prekvapenia.
Nosene počas svojej desaťročnej existencie zachránilo stovky ton oblečenia pred likvidáciou a významne prispelo k rozvoju udržateľnej módy na Slovensku. Ich odchod z maloobchodného trhu síce znamená koniec jednej éry, no zároveň vytvoril priestor pre nové projekty v oblasti udržateľnej módy.