Ekonomický spravodaj – Gillette stála reklama 8 miliárd dolárov, Čína nakupuje viac ropy od Iránu

Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Na začiatku roka ste si možno všimli rozruch ohľadom poslednej veľkej reklamy spoločnosti Gillette, ktorá má globálne vysoký podiel na predaji žiletiek a s tým súvisiacich produktov pre mužov a ženy. Ak ste reklamu nevideli, tak sa môžete na ňu pozrieť tu, nech ste viac v obraze. Spoločnosť Gillette sa v rámci kampane MeToo pridala k boju proti tzv. toxickej maskulinite, čo je vraj podľa progresívnej ľavice jeden z najpálčivejších problémov dnešnej spoločnosti. Množstvo veľkých korporácií vďaka tomu mení celkom zásadným spôsobom svoje PR a prispôsobujú tomu aj svoj marketing. V tomto prípade to ale akosi nevyšlo a tento výrobca žiletiek je v priebehu tohto roka v strate 8 miliárd dolárov.

Boj proti tzv. toxickej maskulinite

Ako som už načrtol v úvode, tak spoločnosť Gillette zverejnila novú reklamu, ktorá má bojovať voči tzv. toxickej maskulinite. Tento termín je vcelku nový a stoja za ním predovšetkým feministické hnutia, od ktorých tento pojem neskôr prebral aj mainstream. Nechcem sa tu veľmi zaoberať obsahom tohto termínu, pretože nie som študentom genders studies, a teda nie som dostatočne „kvalifikovaný”. Ak teda nemáte vôbec predstavu o tom, čo si pod tým predstaviť, tak odporúčam kliknúť na odkaz videa v úvode tohto článku.

Predovšetkým reakcia CEO Gillette, Garyho Coombeho je dosť prapodivná. V nedávnom rozhovore povedal, že to stálo za to a že mu nevadí strata niektorých zákazníkov. Všetkým je ale asi jasné, že takáto masívna strata za takú krátku dobu neznamená stratu niekoľkých zákazníkov, ale prinajmenšom niekoľkých miliónov. Spoločne s touto stratou najviac utrpia radoví zamestnanci, ktorí buď prídu o prácu úplne alebo minimálne o prémie. Treba tiež povedať, že spoločnosť Gillette v rámci tejto svojej kampane uverejnila viac krátkych shotov. Jedným z nich je aj transgender chlapec, ktorý sa učí, ako sa majú oholiť fúzy.

V priebehu času sa akumulovala nevôľa voči novej marketingovej politike. Na sociálnych sieťach sú tisícky komentárov od bývalých zákazníkov, ktorí sľubujú, že už si túto značku nikdy v živote nekúpia. Avšak CEO Gillette stále tvrdí, že nová kampaň prináša nových zákazníkov a tých, čo sú naštvaní, je vlastne len minimum. Ak sa ale pozriete na množstvo nesúhlasných reakcií a také veľké straty za taký krátky čas, je jasné, že Gillette stratilo viac ako len malú minoritu svojich zákazníkov.

Čína nakupuje viac ropy od Iránu

Čína dováža oveľa viac iránskej ropy, než sa pôvodne predpokladalo, čo brzdí snahy Washingtonu obmedziť rast ekonomiky Teheránu. Od tej doby, čo Spojené štáty znovu zaviedli sankcie proti iránskemu vývozu ropy, dorazilo do čínskych prístavov najmenej 12 tankerov s ropou a to v rozpore s americkou politikou, ktorá sa snaží čo najviac vývoz ich ropy znížiť.

Sankcie uložené súčasnou administratívou Bieleho domu sú jednostranné, čo znamená, že nákup a preprava iránskej ropy alebo súvisiacich produktov nie je nelegálna. Ale ak ich zahraničné spoločnosti ignorujú, tak sa samé môžu dostať na sankčný zoznam.

Záver

Keď som prvýkrát videl tú reklamu, tak som nemohol uveriť tomu, ako veľmi útočí na ich najviac zastúpeného zákazníka. Je to rovnaké, ako keby výrobca vložiek pre ženy Always vyprodukoval reklamu, ktorá nepriamo hovorí, že dievča, ktoré chce byť sexy, tak je automaticky označená za ľahkú devu. Ja osobne, keď som nakupoval naposledy žiletky, tak som automaticky hrabol po Gillette. Ale potom mi v hlave hrklo a spomenul som si na to video. Žiletku som vrátil a namiesto toho vzal konkurenciu od značky Wilkinson. To isté evidentne urobili ďalšie milióny chlapov po celom svete.

Keď vezmeme do úvahy reakciu CEO spoločnosti, tak je úplne zarážajúce, že on sám nič nepochopil. Ako som však už napísal, najviac na tom utrpia obyčajní zamestnanci a samozrejme aj držitelia akcií. Dá sa predpokladať, že strata bude rásť aj naďalej, takže ak sa táto marketingová politika čoskoro nezmení, mohlo by to znamenať korporátnu samovraždu v priamom prenose a to za tzv. lepší svet.

Čo čítať ďalej?

Preložené z českého originálu, ktorý pre vás pripravil Jaroslav Jarolím.

Nepremeškajte naše ďalšie spravodajstvo a prihláste sa na odber noviniek (návod nájdete tu). Nezabudnite nás tiež sledovať na našom Facebooku a najnovšie aj na Instagrame Twitteri.