Čínska automobilka postaví závod na výrobu elektromobilov u našich susedov

  • Čínsky výrobca lacných elektromobilov mieri do Európy.
  • Svoj prvý závod postaví neďaleko našich hraníc.
Novinky Automobilka BYD postaví závod v Maďarsku
Automobilka BYD postaví závod v Maďarsku. Zdroj: shutterstock.com/Jenson
Kvakomat PC bannerBitmarkets

Čínska spoločnosť BYD postaví svoju prvú európsku továreň na výrobu elektromobilov v Maďarsku. Vyhlásil to vo štvrtok maďarský minister zahraničných vecí Péter Szijjártó. V meste Segedín na juhu krajiny sa už realizujú stavebné práce a prvé autá opustia výrobné linky budúci rok, dodal. TASR o tom informuje na základe správy agentúry MTI.

Pre Maďarsko je kľúčové, aby bol v krajine automobilový priemysel zastúpený vo všetkých podobách od výroby cez výskum až po služby, pokračoval Szijjártó. Maďarsko preto podľa neho teraz so spoločnosťou BYD rokuje o ďalšom rozšírení spolupráce. BYD už v Maďarsku prevádzkuje závod na výrobu autobusov.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Automobilka BYD sa výrobou v Európe dokáže vyhnúť clám

Spoločnosť BYD oznámila plán výstavby závodu v Maďarsku vlani v decembri. Tri mesiace predtým Európska komisia (EK) začala vyšetrovanie poskytovania štátnych dotácií pre čínskych výrobcov elektromobilov. Umiestnenie závodu v Maďarsku by tak mohlo spoločnosti umožniť vyhnúť sa prípadným dovozným clám.

Maďarsko vyhralo

Automobilka sa pre Maďarsko rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska. Závod má vyrábať elektrické vozidlá a plug-in hybridy pre európsky trh.

 

Za záujmom čínskej firmy o expanziu v Európe je aj fakt, že na európskom trhu si môže za svoje vozidlá účtovať vyššie ceny. Napríklad cena jej modelu Dolphin sa začína v Nemecku na úrovni 35 990 eur, čo je viac než dvojnásobok požadovanej ceny v Číne.

txbtxb