- Autá s dieselovým pohonom sú stále v obľube.
- Hlavne pre lacnejšie tankovanie a nižšiu spotrebu.
- Alfou a omegou však musí byť pravidelná údržba.
Autá s dieselovým pohonom sú stále v obľube. Majitelia si nevedia vynachváliť lacnejšie tankovanie a nižšiu spotrebu. Jeho údržbu však netreba podceňovať. O téme informoval portál Auto Trendy.
Všetky takéto podobné zariadenia, ktoré sú vo svojej podstate komplikované, potrebujú pravidelnú údržbu, aby boli funkčné aj niekoľko rokov, pričom dieselové motory sa považujú za veľmi spoľahlivé.
No pravdou je aj to, že v priamom porovnaní s benzínovým motorom diesel produkuje viac nečistôt. Tieto usadeniny sa následne môžu hromadiť v rôznych komponentoch motora a výfukového systému, čo môže spôsobiť nákladné opravy.
Tam patrí napríklad upchatie vstrekovačov, filtru pevných častíc či EGR ventilu. Ako tomu predísť? Je dôležité optimalizovať otáčky motora, používať kvalitné palivá a najmä – pravidelne meniť použité filtre.
K dispozícii na trhu sú aj všelijaké prípravky odstraňujúce tieto usadeniny, predovšetkým z priestoru olejových kanálikov, ložísk a piestnych krúžkov. Tie putujú do motorového oleja pred jeho výmenou. Ich použitie sa líši od produktu k produktu, niekedy stačí 200 ml, inokedy treba až 500 ml.
Výmena oleja by mala prebiehať každých 10-tisíc až 15-tisíc kilometrov alebo, ak chcete, raz ročne. Pri tomto úkone by malo dôjsť aj ku čisteniu vnútra dieselového motora.
Vynález sa prikladá nemeckému inžinierovi Rudolfovi Dieselovi, ktorý si ho nechal patentovať už v roku 1893. Pôvodne bol navrhnutý tak, že jeho pohon fungoval s rôznymi palivami. Oficiálna premiéra sa odohrala v roku 1900 na svetovej výstave. Prezentovaný motor bol poháňaný olejom z lieskových orechov.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.