Stovky spoločností prisľúbili zastaviť reklamu na sociálnej sieti Facebook a na jeho súrodeneckej platforme Instagram ako súčasť mesačného bojkotu, ktorý sa má začať už v stredu. Kritikom nesedí, ako sa narába s príspevkami.
Dočítate sa aj na Kryptomagazín FB.
Kampaň Stop Hate For Profit na Facebooku
Kampaň s názvom Stop Hate for Profit bola odštartovaná. Iniciátorom sú neziskové organizácie a združenia za ľudské práva. Žiadali firmy, aby stiahli z Facebooku reklamy. Cieľom je, aby Facebook začal bojovať proti nenávistným prejavom.
Aj mená ako Coca-Cola, Ford, Adidas, Mars, HP, The North Face, Pfizer a Levi Strauss sa pripojili k tejto kampani v súvislosti s nenávistnými prejavmi a dezinformáciami na sociálnej sieti. Najväčší inzerenti – tí, ktorí majú pravdepodobne najväčší vplyv – zostali ticho. K bojkotu sa nepripojí väčšina zo 100 najväčších investorov do reklamy na platforme.
Z 25 najväčších utrácačov za reklamy na Facebooku za minulý rok iba tri spoločnosti – Microsoft (MSFT), Starbucks (SBUX) a Pfizer (PFE) – verejne potvrdili svoje plány pozastaviť marketing na Facebooku.
Podľa údajov z týchto 25 najvýznamnejších firiem tvorili odhadované výdavky na reklamu na Facebooku 2 miliardy dolárov alebo takmer 3 % z celkových tržieb Facebooku za rok 2019. Aj keby sa pripojilo všetkých 100 najväčších inzerentov Facebooku, predstavovalo by to iba 6 % ročného príjmu z reklamy spoločnosti.
Čítajte tiež – Banky počas korony dostali peniaze a teraz zvyšujú poplatky – Prečo je to tak?
Ako argumentuje Facebook ?
Generálny riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg povedal minulý piatok zamestnancom: „Myslím, že všetci títo inzerenti sa na platformu čoskoro vrátia.”
Facebook vygeneroval minulý rok v tržbách za reklamy takmer 70 miliárd dolárov. Podľa finančných výkazov väčšina pochádza z malých a stredných podnikov.
Zuckerberg súhlasil s účasťou na stretnutí so skupinami pre občianske práva, ktoré usporiadali bojkot, aby prediskutovali svoje návrhy na zmenu.
Neschopnosť vysporiadať sa s nenávistnými prejavmi bola Facebooku vyčítaná viackrát. Naposledy sa tak stalo, keď Facebook odmietol zmazať nenávistný status amerického prezidenta po smrti Georgea Floyda.
Facebook tvrdí, že sprísnil algoritmus, ktorý by mal v súčasnosti identifikovať až 90 % nenávistných príspevkov.
Cena akcií sa spamätala rýchlo
Posledný týždeň zaznamenal Facebook prepad akcií až o 15,5 percenta. Posledné dni sa však cena odrazila a znovu smeruje nahor. Blížime sa opäť k historickému maximu 245 $, ktoré bude pravdepodobne prekonané najbližšie dni.
Záver
Facebook znovu čelí kritike zo strany neziskových organizácií a združení za ľudské práva. Mnohé obrovské spoločnosti na to zareagovali mesačným bojkotom a zrušením reklamy na platforme. Facebook napriek tomu verí, že sa tieto firmy vrátia k inzercii. Tak či tak, väčšinu príjmu z reklamy má Facebook zo stredných a malých podnikov.