Spoločnosť Tesl excentrického miliardára Elona Muska v roku 2017 predstavila absolútne revolučné auto. Teda, skôr nákladiak. Elektrický Semi s dojazdom až 800 km bude obrovský hit. Ale kde je? Už sú to tri roky!
Už na konferencii krátko po predstavení tohto kamiónu sa začali ozývať ľudia, ktorí neverili že je vôbec možné niečo také vyrobiť. Obviňovali Teslu zo zavádzania zákazníkov, ktorí si ho dopredu objednali. A možno aj právom.
Vyrobiť kamión, ktorý je schopný jazdiť autonómne v kolóne desiatok ďalších vozidiela s jediným vodičom vpredu, to chce čas. Technológia tu už je, no skutočným problémom sú batérie. Možno sa tomu ťažko verí, no lacné batérie sú v dnešnom svete nedostatkový tovar. Automobilka Tesla si ich navyše vyvíja a vyrába sama.
Tesla sa nedávno stala najcennejšou automobilkou na svete! A to aj napriek tomu, že v roku 2019 predala iba 367 000 áut. Je čas kúpiť alebo predať akcie Tesly?
A v súčasnosti má táto firma možnosť vyrobiť jeden Semi s 1000 kWh batériou a predať ho za 180 000 $, alebo vyrobiť desať áut Model S so 100 kW batériou a predať ich minimálne za 700 tisíc. Z ekonomického hľadiska pre Teslu momentálne nedáva zmysel vyrobiť čo i len jediný Semi. Iste, tento kamión má potenciál spraviť revolúciu v rozvoze tovaru, hlavne ak sa jej podarí zdokonaliť autopilota, no táto revolúcia má ešte čas. Ostatní výrobcovia kamiónov totiž ešte stále žijú v minulom storočí.
Viac informácii o kamiónoch od Tesly nájdete vo videu (hore). Alebo sa pozrite, ako vlastne šoféruje najnovší autopilot od Tesly a ako sa vyrovnáva s vodičmi, ktorí porušujú pravidlá na cestách.
Tesla autopilot vs. zlí vodiči – Pozrite sa ako jazdia autá od Elona Muska