- Rodinné SUV a crossovery ovládli prázdninový trh jazdených áut.
- Predaje AAA Auto lámu rekordy v Slovensku, Česku aj Poľsku.
- Zákazníci čoraz viac siahajú aj po hybridoch a elektromobiloch.
Najpredávanejším typom jazdeného auta na Slovensku, ale aj v Česku a v Poľsku, boli cez prázdniny rodinné crossovery resp. SUV. Vyplynulo to zo štatistík, ktoré zverejnil Aures Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA Auto a Mototechna.
Aj vďaka vysokému dopytu v tomto segmente zaznamenali najsilnejšie predaje nielen za júl a august, ale za celých osem mesiacov tohto roka. V Poľsku, Česku a na Slovensku predala spoločnosť takmer 77-tisíc vozidiel a tržby sú najvyššie v 33-ročnej histórii firmy, pričom už teraz prevyšujú celoročné výsledky z roku 2017.
Podiel SUV, resp. crossoverov na celkových predajoch AAA Auto na Slovensku bol v lete 28 percent, v Česku 29 percent a v Poľsku tvoril až tretinu.
Na Slovensku dominovala Škoda Octavia, na koniec prvej desiatky sa dostali mestské crossovery Kia Sportage, Hyundai Tucson a Škoda Karoq. V Česku patria k najpredávanejším značkám Škoda Octavia, Fabia a Superb, pričom medzi desať najžiadanejších sa dostali tiež tri crossovery, okrem Tucsonu a Karoqu aj Škoda Kodiaq. V Poľsku skončila Kia Sportage druhá, hneď za Opelom Astra.
Podľa generálnej riaditeľky Aures Holdings Karolíny Topolovej stoja za rekordnými výsledkami systematické investície do moderných IT technológií a umelej inteligencie, ktoré umožňujú presne predpovedať dopyt a zrýchliť predajné procesy.
Úspech však nie je založený výlučne na technológii. Kľúčovým pilierom je dôvera zákazníkov. Dôraz na kvalitu a ich spokojnosť je jedným z hlavných dôvodov, prečo rastieme nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike a v Poľsku,” uviedla Topolová.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Benzínové autá kraľujú predaju
Najžiadanejšie sú stále autá s benzínovým motorom, a to v Česku (51,5 percent), na Slovensku (53,1) aj v Poľsku (69,4).
Hybridy si cez leto kúpilo 7,7 percenta zákazníkov v Čechách, 15,8 percenta v Poľsku a 6,2 percenta na Slovensku.
Česi sú v oblasti alternatívnych pohonov najodvážnejší, extrémne rastúci záujem o hybridy ale vidíme v Poľsku. V lete sme tam predali takmer 850 hybridných áut, len o pár kusov menej ako v Českej republike,” dodala Topolová.
Skupina predala tento rok už 1 200 elektromobilov, pričom najväčší záujem o ne je v Českej republike, kde si ich v lete vybralo 2,7 percenta zákazníkov. Slováci prekročili hranicu jedného percenta.