- Podvod využívajúci deepfake videá známych politikov a podnikateľov opäť útočí.
- Ministerstvo vnútra urgentne varuje pred sponzorovanými príspevkami na Facebooku.
- Experti upozorňujú, že tieto sofistikované podvody využívajú najnovšie technológie.
Podvod využívajúci najnovšie technológie umelej inteligencie opäť zasiahol slovenský internetový priestor. Tentokrát si útočníci na lákanie obetí zvolili známe tváre politikov a podnikateľov, ktorým vložili do úst sľuby o nereálnych ziskoch.
Ministerstvo vnútra SR urgentne upozorňuje občanov na nebezpečnú podvodnú reklamu, ktorá sa v posledných dňoch masívne šíri na sociálnej sieti Facebook.
Ide o sponzorovaný príspevok, ktorý sľubuje nereálne zisky – mesačný príjem 40 000 eur pri investícii iba 250 eur,” varuje ministerstvo na svojej oficiálnej stránke Hoaxy a podvody.
Podvod využíva technológiu deepfake
Najnovšie poznatky bezpečnostných expertov odhaľujú znepokojivý trend.
Investičný podvod, ktorý Eset označuje detekciou HTML/Nomani, sa šíri prostredníctvom falošných reklám na sociálnych sieťach, najmä na Meta platforme,” ako informuje portál Noviny.
Podvodníci využívajú pokročilé deepfake videá, v ktorých známi politici, moderátori či úspešní podnikatelia hovoria niečo, čo v skutočnosti nikdy nepovedali.
Útočníci pomocou AI napodobnili napríklad prezidenta Petra Pellegriniho, ministra financií Ladislava Kamenického či generálneho riaditeľa spoločnosti Eset Richarda Marka,” odhalila spoločnosť.
Ako spoznať investičný podvod?
Ministerstvo vnútra identifikovalo štyri kľúčové znaky podvodnej reklamy:
Zneužitie identity známych osobností – Podvodná reklama používa fotografie a videá známych politikov na vzbudenie dôvery u potenciálnych obetí.
Nereálne vysoké zisky – Sľuby zaručených výnosov pri minimálnych investíciách sú typickým znakom finančných podvodov, ako sú pyramídové hry alebo falošné investičné schémy.
Nátlak na rýchle rozhodnutie – Reklama označuje ponuku ako ”jedinečnú šancu” a tlačí na okamžitú reakciu, čo je častá taktika podvodníkov.
Zbieranie osobných údajov – Otázka „Zaujíma vás táto reklama?” s odpoveďami „Zaujíma” alebo „Nezaujíma” môže slúžiť na mapovanie potenciálnych obetí.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.