Poisťovne brzdia v digitalizácii: Prečo sa boja online životného poistenia?

  • Životné či rizikové životné poistenie má uzatvorené len niečo cez 40 percent Slovákov.
  • Klienti často nerozumejú otázkam alebo podceňujú význam svojich predchádzajúcich diagnóz.
  • Najväčšie poisťovne na slovenskom trhu túto možnosť dokonca vôbec neponúkajú.
Ekonomika Poisťovne brzdia v digitalizácii
Poisťovne brzdia v digitalizácii. Zdroj: Shutterstock.com/PeopleImages.com - Yuri A, fizkes
BitmarketsBitmarkets

Digitalizácia finančných služieb napreduje míľovými krokmi, no slovenské poisťovne sa stále zdráhajú ponúkať svoje najkomplexnejšie produkty online. Cestovné poistenie či povinné zmluvné poistenie sa dá bežne vybaviť pár klikmi z pohodlia domova. Pri životnom poistení však často dochádza ku komplikáciám. Najväčšie poisťovne na slovenskom trhu túto možnosť dokonca vôbec neponúkajú, píše portál Finsider.sk.

„Pri životnom poistení je kľúčové uviesť správne a korektne všetky požadované údaje o finančnej i zdravotnej situácii klienta. Práve tu môže nastať problém, ak by si klient poistenie uzatváral sám cez internet,” upozorňuje Petra Heseková, riaditeľka divízie životného poistenia, zdravotného poistenia a dôchodkov spoločnosti Finportal.

Dôvody sú jasné

Zložitosť produktu a riziko chýb sú hlavnými dôvodmi, prečo poisťovne preferujú osobný kontakt pri uzatváraní životného poistenia. Marián Búlik, finančný analytik OVB Allfinanz Slovensko, poukazuje na to, že online proces nedokáže dostatočne zohľadniť všetky dôležité aspekty života klienta. „Ide o faktory ako zdravotný stav, pracovné zaradenie, vykonávané športy, rodinnú situáciu, záväzky a schopnosť ich splácať či celkový majetok,” vysvetľuje.

Problematickým sa javí najmä vyplňanie zdravotného dotazníka. Klienti často nerozumejú otázkam alebo podceňujú význam svojich predchádzajúcich diagnóz. Následky môžu byť vážne – poisťovňa môže v prípade poistnej udalosti odmietnuť plnenie alebo dokonca zrušiť celú zmluvu.

Beáta Lipšicová, hovorkyňa poisťovne UNIQA, potvrdzuje tento konzervatívny prístup: „Takouto formou životné poistenie nepoisťujeme ani v blízkej budúcnosti neplánujeme. Životné poistenie je veľmi komplexný produkt, ktorý vyžaduje konzultáciu a poradenstvo.”

Zaujímavý experiment v tejto oblasti však predstavila poisťovňa Generali. Vlani uviedla na trh možnosť online uzatvorenia životného poistenia, ale v značne zjednodušenej podobe. „Ide o typ poistenia, ktorý vyhovuje len úzkej skupine klientov, predovšetkým mladším vekovým kategóriám preferujúcim dojednanie bez osobného stretnutia,” vysvetľuje Monika Majerčíková, hovorkyňa Generali.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Poistenie Slovákom nevonia

Prieskum Nielsen Admosphere Slovakia odhalil, že životné či rizikové životné poistenie má uzatvorené len niečo cez 40 percent Slovákov.

Prieskum taktiež poukázal na to, že viac ako polovica Slovákov má poistený svoj domáci majetok. Poistenie domácnosti si najčastejšie uzatvárajú ľudia nad 35 rokov a tí, ktorí dosiahli vyššie vzdelanie. Zaujímavé je, že až 40 % obyvateľov o takomto type poistenia do budúcnosti vôbec neuvažuje. Len 8 % opýtaných plánuje uzavrieť poistku domácnosti v najbližšom polroku.

Máte uzatvorené životné poistenie?

Druhým najpopulárnejším je poistenie nehnuteľnosti, ktoré využíva 48 % slovenskej populácie. Štatistiky ukazujú, že o tento typ poistenia majú väčší záujem muži ako ženy. Spomedzi všetkých dlhodobých poistení práve poistenie nehnuteľnosti láka najviac potenciálnych klientov – v nasledujúcich šiestich mesiacoch ho plánuje uzavrieť každý desiaty Slovák.

Významnú časť poistného trhu tvoria aj životné a úrazové poistenia. Pravidelne platené životné poistenie využíva 42 % obyvateľov, kým úrazové poistenie má uzatvorených 41 % Slovákov. Na druhej strane, najmenší dopyt zaznamenávajú poisťovne pri jednorazovo platenom životnom poistení a celoročnom cestovnom poistení.

txbFlockers mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.