- Analytici predpokladajú, že tento trend môže súvisieť s celkovou ekonomickou situáciou.
- V segmente malých úžitkových vozidiel dominuje trojica značiek.
- Na vrchole rebríčka popularity sa však stále pevne drží česká Škoda.
Slovenský automobilový trh prešiel v septembri 2024 významným vývojom. Napriek pozícii automobilovej veľmoci zaznamenávame pokles v predaji nových vozidiel, vyplýva z najnovších dát Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR.
Hoci je Slovensko známe svojou robustnou automobilovou výrobou a konkurencieschopnou pracovnou silou, dopyt po nových vozidlách sa znížil, uvádza portál Aktuality.sk.
Celkové registrácie nových vozidiel klesli o takmer 5 percent v medziročnom porovnaní, keď sa v septembri zaregistrovalo 6 521 nových automobilov. Ešte výraznejší prepad zaznamenal segment úžitkových vozidiel triedy N1, kde 31-percentný pokles znamenal len 536 nových registrácií oproti vlaňajším 777.
Na vrchole rebríčka popularity sa však stále pevne drží česká Škoda s dominantným podielom 21,06 percenta na trhu. „Je to dôkaz, že slovenskí zákazníci naďalej dôverujú overenej kvalite a blízkosti značky,” konštatujú analytici. Druhé miesto si prekvapivo zabezpečila Kia s podielom 10,66 percenta, čím predbehla tradične silnú Toyotu.
V segmente malých úžitkových vozidiel dominuje táto trojica značiek. Renault si udržal vedúcu pozíciu s 16,60-percentným podielom, nasledovaný značne posilneným Fordom s 15,86 percentami. Trojicu uzatvára Citroën s 11,57-percentným zastúpením na trhu.
Dramatický vývoj zaznamenala kategória nákladných vozidiel. V segmente do 12 ton jednoznačne kraľuje Iveco so 77-percentným podielom, zatiaľ čo zvyšnú časť trhu obsadil Man. Kategória N2 zažila výrazný prepad – len 13 nových registrácií predstavuje 52-percentné zníženie oproti minulému roku.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.