Slováci prichádzajú o peniaze počas hrania videohier. Na tieto praktiky sa dajte pozor

  • Obľúbená činnosť mnohých Slovákov nie je najbezpečnejšia.
  • Ťahá z hráčov peniaze.
Off topic Manipulatívne praktiky lákajú z hráčov peniaze
Manipulatívne praktiky lákajú z hráčov peniaze. Zdroj: shutterstock.com/DC Studio
BitmarketsKvakomat mobil

Spotrebiteľské organizácie upozorňujú na manipulatívne praktiky vo videohrách. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) so sídlom v Poprade a ďalších 21 členov Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC vo štvrtok poslalo európskej sieti orgánov na ochranu spotrebiteľov CPC-Network oficiálnu sťažnosť.

Týka sa nekalých praktík výrobcov videohier ako „Fortnite”, „EA Sports FC 24”, „Minecraft” a „Clash of Clans”. Informovala o tom projektová manažérka S.O.S. Petra Čakovská, jej vyjadrenie sprostredkovalo TASR.

Nekalé praktiky v známych hrách

„Z našej analýzy vyplýva, že porušujú zákony Európskej únie na ochranu spotrebiteľa. Vyzývame preto zodpovedné orgány, aby zabezpečili, že aj títo obchodníci budú dodržiavať pravidlá a spotrebiteľom na hru vytvoria bezpečné prostredie,” uviedla Čakovská.

Upozornenie BEUC adresované Európskej komisii a CPC-Network odhaľuje, ako sektor videohier maximalizuje výdavky spotrebiteľov zavádzaním prémiových herných mien.

BEUC a jej členovia zistili, že spotrebitelia nevidia skutočnú cenu digitálnych predmetov. Nedostatočná transparentnosť cien prémiových herných mien a potreba nakupovať ďalšie meny v balíkoch, podľa nich núti spotrebiteľov míňať viac.

Dodávajú, že nákupy v hrách by sa vždy mali zobrazovať v reálnych peniazoch, alebo by sa mal zobrazovať aspoň ekvivalent v reálnej mene.

Tvrdenia spoločností, že samotní hráči v hrách uprednostňujú prémiové meny, sú nepravdivé. Mnohí spotrebitelia považujú túto stratégiu za zavádzajúcu a uprednostňujú nákup predmetov priamo za skutočné peniaze.

BEUC tiež tvrdí, že spotrebiteľom sú často ich práva pri používaní prémiových herných mien, ktoré vyplývajú z nespravodlivých podmienok a zvýhodňujú vývojárov, odopierané.

Riziková skupina

Najzraniteľnejšie sú voči týmto manipulatívnym praktikám podľa organizácie deti, ktoré minú na nákupy v hrách priemerne 395 eur mesačne.

 

„Online svet prináša nové výzvy v oblasti ochrany spotrebiteľa a nemal by byť miestom, kde spoločnosti obchádzajú pravidlá, aby zvýšili svoje zisky. Členovia BEUC identifikovali množstvo prípadov, keď sú hráči zavádzaní, aby minuli viac. Regulačné orgány preto musia konať a dať jasne najavo, že aj virtuálny svet hier sa musí riadiť pravidlami reálneho sveta,” zdôraznila Čakovská.

BEUC tiež dodáva, že problémy uvedené v sťažnosti sa netýkajú len videohier. Rovnaké praktiky sú aj na platformách sociálnych sietí a iných trhoch.

txbtxb