Superlacný reťazec testuje nový projekt. Zdroj: Shutterstock.com/Drazen Zigic
Poľský reťazec Biedronka, ktorý je známy a obľúbený najmä pre svoje nízke ceny, od mája testuje novinku pri samoobslužných pokladniciach. Ide o skrinky, vďaka ktorým bude mať skupina zákazníkov ľahšie nakupovanie.
Ako informuje portál Wiadomości Handlowe, novinka ovplyvní zákazníkov, ktorí si v predajni kupujú tabakové výrobky. Doposiaľ si ich totiž mohli zakúpiť iba pri pokladnici, ktorú obsluhuje fyzický zamestnanec.
S alkoholom to funguje inak
Počet záhadných skriniek sa aktuálne zvyšuje. Uložené sú v nich cigarety a ďalšie tabakové výrobky.
Pri alkohole to bolo doposiaľ jednoduchšie. Zákazník si ho totiž vedel vybrať aj sám. Jediné, čo potreboval, bola autorziácia veku zamestnancom obchodu. To platilo aj pri samoobslužnej pokladnici. Tabakový tovar bol však doteraz prítomný iba tam, kde bol zamestnanec prevádzky.
Portál informuje, že platné zákony zakazujú predaj cigariet v bezobslužných systémoch (podľa Zákona o ochrane zdravia pred následkami užívania tabaku a tabakových výrobkov). Biedronka však vyvinula systém, ktorý by mal byť v súlade so zákonom a zároveň by mal zjednodušiť nákup týchto výrobkov.
V praxi budú na týchto skrinkách umiestnené tlačidlá, cez ktoré môže zákazník upozorniť operátora samoobslužných pokladníc, že si chce kúpiť tabakové výrobky.
Po overení veku operátor túto skrinku sprístupní, vďaka čomu sa zákazník vyhne potrebe stáť v radoch pri tradičných pokladniciach, kde často dochádza k dlhším čakacím dobám. Podľa poľského portálu toto nové riešenie neznamená redukciu počtu samoobslužných pokladníc.
Počet dostupných stanovísk zostáva rovnaký, no zároveň sa zvyšuje rozsah produktov, ktoré je možné zakúpiť pri týchto pokladniciach. Tento krok je ďalším opatrením populárneho reťazca v prospech zákazníkov.
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým
rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov
retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s
finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť,
či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť
podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Biedronka v Poľsku dostala nedávno pokutu
Jeronimo Martins, vlastník reťazca Biedronka, neuspel vo svojom odvolaní sa proti pokute, ktorú mu udelil poľský Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa. Rozhodnutie súdu je definitívne a Biedronka teraz čelí vysokému finančnému trestuza zavádzanie spotrebiteľov. O tejto situácii informoval portál Wiadomości Handlowe.
Nejde pritom o prvý prípad, keď sa poľský reťazec dostal do problémov pre nečestné správanie sa na trhu: Počas kontroly v supermarketoch Biedronka poľská Obchodná inšpekcia odhalila chyby v označovaní potravín, týkajúce sa nesprávne uvedeného pôvodu ovocia a zeleniny. Úrady uviedli, že takéto zavádzanie mohlo ovplyvniť nákupné rozhodnutia zákazníkov.
Až 27,8 % supermarketov Biedronka malo nesprávne označenie ovocia a zeleniny. Tieto potraviny boli totiž chybne označené ako potraviny poľského pôvodu. Zákazníci, ktorí preferujú domáce potraviny, boli tak vedení k nesprávnej predstave. Kontrola odhalila rozdiely medzi informáciami na štítkoch v obchode a údajmi na veľkých skladových baleniach a dodacích dokladoch.
Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.