- Slováci milujú dobré jedlo, v obľube majú i rýchle občerstvenie.
- Udomácnené etablované značky však čakajú ťažšie časy.
- Na trh mieri niekoľko silných konkurentov, ktorých v zahraničí priam zbožňujú.
Na slovenskom trhu s rýchlym občerstvením sa chystá „zemetrasenie”. Niekoľko nových zahraničných reťazcov sa rozhodlo expandovať na Slovensko. Udomácnené etablované značky ako McDonald’s, Starbucks, KFC či Burger King tak čelia novej výzve, informujú Hospodárske noviny.
Táto situácia núti existujúce sieťové reštaurácie neustále inovovať a adaptovať sa na meniace sa požiadavky trhu, ako to demonštruje napríklad Subway.
Subway, známe „ponorkovými” sendvičmi a nespočetným množstvom prevádzok po celom svete, nedávno uzavrelo niektoré svoje pobočky v Bratislave. Konkrétne ide o reštaurácie na Hodžovom námestí a v Bory Mall. Urobili tak údajne preto, lebo fastfoody nespĺňali najnovšie štandardy, vrátane možnosti „drive-thru”.
Aké fastfoody sa chystajú na Slovensku otvoriť pobočky?
Spoločnosť Monterock International so zázemím vo viacerých investičných oblastiach, napríklad hotelierstvo, nehnuteľnosti, potravinárstvo a nápoje, získala licenciu na prevádzkovanie reťazca fastfoodov Five Guys v strednej a východnej Európe. Táto expanzia zahŕňa aj Slovensko.
V súčasnosti už spoločnosť vlastní dve pobočky vo Viedni a plánuje ich intenzívne rozširovanie. Do roku 2028 má v pláne otvoriť množstvo ďalších reštaurácií v hlavných i väčších mestách v piatich krajinách nášho regiónu, a teda v Rakúsku, Česku, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku.
Reťazec Five Guys je známy svojimi hamburgermi, hot-dogmi a mliečnymi koktailmi. Od svojho vzniku v roku 1986 sa rozrástol na takmer 2 000 prevádzok po celom svete.
Medzi ďalšie svetoznáme fastfoody, ktoré mieria na Slovensko, patrí Wendy’s. Americký fastfoodový reťazec, známy hamburgermi a pikantnými kuracími sendvičmi, takisto plánuje svoju expanziu do strednej a východnej Európy.
Wendy’s je tretím najväčším fastfoodovým reťazcom na svete. Po úspešnom vstupe do Veľkej Británie v roku 2021 sa sústredí na ďalšie európske trhy. Súčasťou tejto expanzie je aj záujem o vstup na slovenský trh, ozrejmili pre portál tvnoviny.sk.
Spoločnosť sa zameriava na využitie tzv. franšízového modelu. Ten by umožnil potenciálnym partnerom otvoriť si vlastné prevádzky pod značkou Wendy’s. Momentálne má Wendy’s po celom svete asi 7 000 prevádzok.
Presná lokalita ani čas otvorenia prvých pobočiek v strednej či východnej Európe ešte neboli určené, no reťazec sa pri expanzii orientuje zvyčajne na hlavné mestá.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.