- Lidl žaluje Biedronku za slogan „Biedronka je od roku 2002 lacnejšia ako Lidl“.
- Súboj konkurentov započal už SMS správami zákazníkom.
- Biedronka čochvíľa otvorí na Slovensku prvé predajne.
- Slovákov láka na vysoké platy, zatiaľčo jej zamestnanci v Poľsku štrajkujú.
Konkurenčný boj reťazcov nabral u našich severných susedov na obrátkach. Poľský Lidl sa obrátil na súd kvôli agresívnej reklamnej kampani Biedronky. Predmetom sporu sú billboardy, ktoré hlásajú, že „Biedronka je od roku 2002 lacnejšia ako Lidl”. Informoval o tom poľský portál Wiadomoscihandlowe.
Lidl žaluje Biedronku za agresívnu reklamu
Podľa medializovaných informácií sa Lidl obrátil na poľský súd a požiadal ho o vydanie predbežného opatrenia na zabezpečenie predmetu súdneho sporu. Tým majú byť spomínané reklamné plagáty, v ktorých Biedronka uvádza, že už viac ako 20 rokov má nižšie ceny ako konkurenčný reťazec Lidl.
V praxi by to malo vyzerať tak, že súdny exekútor odstráni kontroverzné billboardy na čas trvania súdneho procesu. Podľa poľskej legislatívy má Lidl dva týždne na podanie žaloby od chvíle, kedy požiadal súd o zriadenie takéhoto zabezpečenia.
S kampaňou, v ktorej si reťazce navzájom porovnávajú ceny produktov, začal paradoxne v minulom roku práve Lidl. Biedronka na to však zareagovala omnoho tvrdšie.
Lidl v minuloročnej marketingovej kampani uviedol, že je lacnejší ako Biedronka. Avšak, reťazec presne konkretizoval, že ide o ceny koša produktov, a že k tomuto výsledku dospel prieskum nezávislej agentúry ASM Sales Force Agency.
Aktuálna ostrá kampaň Biedronky, ktorá je viditeľná nie len na každej prevádzke, ale dokonca aj na pokladničných blokoch za nákup, hovorí jednoducho to, že Biedronka je už 22 rokov lacnejšia, ako Lidl. Neuvádza pri tom, akých produktov sa porovnanie týka, ani na základe akých overiteľných informácií k tomuto tvrdeniu lienka dospela.
Portál Newshandlowe sa obrátil na prevádzkovateľa siete Jeronimo Martins Poľsko a zisťoval, na základe akých informácií propagujú tvrdenie, že Biedronka je už dve dekády najlacnejšia.
Tlačové oddelenie Biedronky uviedlo:
Podnikáme rôzne opatrenia na informovanie našich zákazníkov a v praxi implementujeme slogan „Každodenne nízke ceny”. Biedronka je už roky cenovým lídrom na poľskom trhu, čo potvrdzujú aj naše hĺbkové analýzy trhu a cien.
Poľský Úrad pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa potvrdil, že takéto všeobecné porovnávacie tvrdenia bez uvedenia zdroja údajov je znakom nekalej reklamy.