Lidl šokoval zákazníkov. Z predajne odstránil všetky mikroténové vrecká

  • Lidl si pripravil pre zákazníkov poriadne prekvapenie.
  • Odstránil z predajne všetky mikroténové vrecká.
  • Zákazníkom však zdarma rozdával vrecká na opakované použitie.
Novinky Lidl odstránil z predajne mikroténové sáčky
Lidl odstránil z predajne mikroténové sáčky. Zdroj: shutterstock.com/Vytautas Kielaitis/Nicoleta Ionescu
Okazio PCKvakomat mobil

Obchodný reťazec Lidl nečakane prekvapil svojich zákazníkov. V jednom z bratislavských supermarketov ukázal, ako mu záleží na ochrane životného prostredia a z predajne odstránil všetky jednorazové mikroténové obaly, ako informuje vo svojej tlačovej správe.

Lidl upozorňuje na plastový odpad

Zo supermarketov na Slovensku si zákazníci so svojím nákupom odnesú ročne až stovky miliónov mikroténových vreciek. Tie často nie sú vôbec potrebné a zákazníkom poslúžia doslova len na pár minút.

Reťazec Lidl sa k tejto problematike nestavia ľahostajne. Má obavy z toho, že zbytočný plastový odpad sa dostane do prírody a znečistí rieky a vodné plochy. Preto v rámci svojho projektu, ktorý nesie názov „Nenechajme to plávať”, chce svojich zákazníkov edukovať a motivovať k udržateľnejšiemu prístupu pri každodennom nákupe potravín.

Slavomír Špánik, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika, povedal:

Každý z nás dokáže prispieť k tomu, aby bola príroda čistejšia a aby taká aj zostala. Denne robíme množstvo rozhodnutí, ktoré si ani neuvedomujeme. Stačí však málo a výsledok bude hmatateľný. Nie vždy je však jednoduché byť zodpovedným človekom, my v Lidli sa v tom našim zákazníkom snažíme pomáhať. Najlepším výsledkom projektu Nenechajme to plávať je pokles spotreby jednorazových sáčkov.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

V bratislavskej predajni zmizli všetky mikroténové sáčky

Obchodný reťazec prekvapil svojich zákazníkov v jednej z bratislavských predajní. Na jeden deň zo supermarketu úplne zmizli všetky mikroténové vrecká. Lidl samozrejme nenechal zákazníkov v kaši. Práve naopak, zadarmo im rozdával vrecká, ktoré môžu používať opakovane.

Denisa Rášová, predsedníčka platformy cirkulárnej ekonomiky Circular Slovakia, povedala:

 Ako sa hovorí, najlepší odpad je ten, ktorý nevznikne. Preto by sme po mikroténových vrecúškach mali siahnuť až po vedomom zvážení všetkých alternatív. Pokiaľ je to možné, najlepšou alternatívou je žiaden obal. Ak to bez obalu nejde, siahnime po opakovane použiteľnom vrecúšku. Aj zdanlivo jednorazový sáčik môže byť užitočným pomocníkom v domácnosti ešte niekoľkokrát. Opakovane použiteľné vrecúško musíte používať zvyčajne niekoľko desiatok krát, aby splatilo svoj dlh voči prírode. Preto ho majme po ruke pri každom nákupe.

Projekt Nenechajme to plávať podporí v tomto roku aj Občianske združenie Upracme Slovensko. Spoločne s reťazcom Lidl už v uplynulých rokoch organizovali akcie naprieč celým Slovenskom. Upratovania sa zúčastnilo viac ako 45-tisíc dobrovoľníkov a spoločne v slovenskej prírode vyzbierali viac ako 600 ton odpadu.

Lidl už od roku 2018 nasleduje svoju stratégiu Reset plastic. Jeho cieľom je dosiahnuť nižší podiel plastov v supermarketoch. Do roku 2025 má byť až 100 % zo všetkých produktov vlastných značiek Lidlu maximálne recyklovateľných.

Prečítajte si aj: Biedronka spustila „vlnu tsunami”. Na Slovensku pribudne až 50 nových supermarketov

txbtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.