- S križovatkou D1 a D4 sú stále len problémy.
- Jej dokončenie sa oneskorí možno aj o pol roka.
- Aktuálne ju má na starosti poľská spoločnosť Budimex.
Vonkajší obchvat Bratislavy je, zdá sa, nekonečný príbeh. Najviac problémov robí neslávne známa križovatka D1 a D4. Téme sa venoval motoristický portál TOPSPEED.
Tá totiž mešká aj oproti posledným plánom. Tie tvrdili, že problémová križovatka bude hotová do konca roka 2025, najnovšie informácie zase hovoria, že sa výstavba o niekoľko mesiacov omešká.
Dôvodov meškania je hneď niekoľko, avšak teraz ju má na starosti poľská firma Budimex, ktorá ju má za úlohu konečne dokončiť. Uvidíme, aké problémy nastanú, a či to bude konečne posledná spoločnosť, ktorá ju má na starosti.
Narušenie výstavby spôsobil najmä archeologický výskum. Pôvodné informácie hovorili, že by mal byť ukončený už v apríli, no bohužiaľ nestalo sa tak.
Na určitých lokalitách bol potrebný podrobnejší archeologický prieskum, v rámci ktorého sa našli úlomky keramiky, pozostatky osídľovania, ako aj kostra zvieraťa.
Tam však problémy nekončia. Stále sa nepodarilo zbúrať bývalé štátne hydinárne, pričom to malo byť hotové už minulé leto. Rovnaký problém je aj s mostom, ktorý má byť zbúraný. Avšak tam sa počíta aj s krátkodobou uzávierkou diaľnice.
Práve mosty dávajú diaľničiari aktuálne na piedestál. Tí komunikovali, že okrem toho prebieha aj budovanie násypov, oporných, zárubných a vystužených múrov, ako aj preložky inžinierskych sietí.
Aj keď križovatka D1 a D4 má od svojho dokončenia ešte pomerne ďaleko, aj napriek tomu sa kvôli nej vodiči dočkajú nejakých cestných obmedzení. Čakať ich môžu koncom tohto roka.
Na druhej strane, Národná diaľničná spoločnosť zavedie obchádzkové trasy, ale aj úsekové merania rýchlosti na nich, takže rýchlo sa ísť neoplatí. Takýmto vodičom totiž môžu nabehnúť automatické pokuty.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Minister dopravy chce výstavbu diaľnic urýchliť
Problémom je úsek D1 medzi Turanmi a Hubovou, ktorý by mal byť hotový v roku 2030. S tým ale minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) nesúhlasí. Dokonca tvrdí, že urobí všetko pre to, aby došlo k dokončeniu výrazne skôr.
Hlavnú úlohu by mal zohrať tunel Havran. Ten sa nachádza na východnej strane stavby. V tomto prípade by sa však stavebné povolenie spred 15 rokov nemohlo úplne zapracovať.
Dôvod je ten, že nejde o úplne rovnakú stavbu. Tunel mal totiž podľa starých projektov iný polomer zatáčania a jeho poloha bola asi o 200 metrov ďalej.
Možným riešením je aj to, že by tunel Havran vznikol ako samostatný projekt. To by v konečnom dôsledku mohlo pomôcť trom obciam na Liptove, a to Ľubochni, Hubovej a Švošovu.
Prečítajte si aj: Vodiči, pozor. Pokuty za nedodržanie tejto povinnosti poriadne narastú