Známa križovatka D1 a D4 stále mešká. Jej výstavbu už prebrala poľská firma

  • S križovatkou D1 a D4 sú stále len problémy.
  • Jej dokončenie sa oneskorí možno aj o pol roka.
  • Aktuálne ju má na starosti poľská spoločnosť Budimex.
Off topic S križovatkou D1 a D4 sú len problémy
S križovatkou D1 a D4 sú len problémy. Zdroj: shutterstock.com/Mindscape studio/Ground Picture
BitmarketsBitmarkets

Vonkajší obchvat Bratislavy je, zdá sa, nekonečný príbeh. Najviac problémov robí neslávne známa križovatka D1 a D4. Téme sa venoval motoristický portál TOPSPEED.

Tá totiž mešká aj oproti posledným plánom. Tie tvrdili, že problémová križovatka bude hotová do konca roka 2025, najnovšie informácie zase hovoria, že sa výstavba o niekoľko mesiacov omešká.

Dôvodov meškania je hneď niekoľko, avšak teraz ju má na starosti poľská firma Budimex, ktorá ju má za úlohu konečne dokončiť. Uvidíme, aké problémy nastanú, a či to bude konečne posledná spoločnosť, ktorá ju má na starosti.

Narušenie výstavby spôsobil najmä archeologický výskum. Pôvodné informácie hovorili, že by mal byť ukončený už v apríli, no bohužiaľ nestalo sa tak.

Na určitých lokalitách bol potrebný podrobnejší archeologický prieskum, v rámci ktorého sa našli úlomky keramiky, pozostatky osídľovania, ako aj kostra zvieraťa.

Tam však problémy nekončia. Stále sa nepodarilo zbúrať bývalé štátne hydinárne, pričom to malo byť hotové už minulé leto. Rovnaký problém je aj s mostom, ktorý má byť zbúraný. Avšak tam sa počíta aj s krátkodobou uzávierkou diaľnice.

Križovatka mešká aj oproti posledným plánom

Križovatka mešká aj oproti posledným plánom. Zdroj: shutterstock.com/Gwoeii

Práve mosty dávajú diaľničiari aktuálne na piedestál. Tí komunikovali, že okrem toho prebieha aj budovanie násypov, oporných, zárubných a vystužených múrov, ako aj preložky inžinierskych sietí.

Aj keď križovatka D1 a D4 má od svojho dokončenia ešte pomerne ďaleko, aj napriek tomu sa kvôli nej vodiči dočkajú nejakých cestných obmedzení. Čakať ich môžu koncom tohto roka.

Na druhej strane, Národná diaľničná spoločnosť zavedie obchádzkové trasy, ale aj úsekové merania rýchlosti na nich, takže rýchlo sa ísť neoplatí. Takýmto vodičom totiž môžu nabehnúť automatické pokuty.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Minister dopravy chce výstavbu diaľnic urýchliť

Problémom je úsek D1 medzi Turanmi a Hubovou, ktorý by mal byť hotový v roku 2030. S tým ale minister dopravy Jozef Ráž ml. (Smer-SSD) nesúhlasí. Dokonca tvrdí, že urobí všetko pre to, aby došlo k dokončeniu výrazne skôr.

Hlavnú úlohu by mal zohrať tunel Havran. Ten sa nachádza na východnej strane stavby. V tomto prípade by sa však stavebné povolenie spred 15 rokov nemohlo úplne zapracovať.

Dôvod je ten, že nejde o úplne rovnakú stavbu. Tunel mal totiž podľa starých projektov iný polomer zatáčania a jeho poloha bola asi o 200 metrov ďalej.

Možným riešením je aj to, že by tunel Havran vznikol ako samostatný projekt. To by v konečnom dôsledku mohlo pomôcť trom obciam na Liptove, a to Ľubochni, Hubovej a Švošovu.

Prečítajte si aj: Vodiči, pozor. Pokuty za nedodržanie tejto povinnosti poriadne narastú

txbKvakomat mobil
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.