Európska komisia chce bojovať proti nadbytočnému odpadu, ktorý so sebou prinášajú nákupy v rôznych e-shopoch.
Informuje o tom spravodajský portál tvnoviny.sk s tým, že e-shopy by po novom mali používať ekologické a opakovane použiteľné škatule. Cieľom tohto návrhu je zabezpečiť recyklovateľnosť všetkých obalov. Stať by sa tak malo do roku 2023.
Už teraz je jasné, že tento návrh výrazne ovplyvní mnohé e-shopy. Pomôcť sa tak rozhodla napríklad Packeta, ktorá prišla s možnosťou vrátenia opätovne použiteľných krabíc kurérovi.
Výkonný riaditeľ Packety Alexander Jančo konštatuje, že vzhľadom na to, že adaptácia na novú legislatívu nebude pre e-shopy jednoduchá, Packeta sa rozhodla tento proces zjednodušiť.
E-shopom ponúkne ekologické obalové materiály, s ktorými znížia svoju uhlíkovú stopu a splnia všetky podmienky vyplývajúce z nových nariadení.
S testovaním týchto obalov sa začalo už v auguste. Vďaka tejto možnosti má zákazník možnosť prebrať svoju objednávku, skontrolovať, či je všetko v poriadku a obal ihneď vrátiť. Slovákov táto novinka zaujala – obal vrátilo až 99 % zákazníkov.
Podľa dát z praxe takáto krabica vydrží 40 až 100 transportov počas celého roka. V roku 2024 by tak mala možnosť vrátenia týchto obalov začať fungovať aj prostredníctvom výdajných miest alebo Z-Boxov.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Online nakupovanie na výslní
Dáta z posledného ročného prieskumu o popularite online nakupovania ukazujú, že tento druh nakupovania je nesmierne populárny.
V roku 2022 použilo v Európskej únii až 91 % osôb vo veku 16 až 74 rokov. 75 % z nich si prostredníctvom internetu následne objednalo tovar alebo služby na súkromné účely.
Najviac ľudí použilo internet na nakupovanie v Holandsku (92 %), Dánsku (90 %) a Írsku (89 %).
Prostredníctvom internetu ľudia nakupovali najčastejšie oblečenie, obuv a doplnky (42 %). Tento zoznam dopĺňajú však aj donášky jedla z reštaurácií, reťazcov rýchleho občerstvenia a cateringových služieb (19 %). Populárne bolo aj nakupovanie kozmetiky, nábytku, bytových doplnkov, kníh, časopisov a športových pomôcok.
Nákup fyzického tovaru bol v roku 2022 obľúbenejší ako nákup služieb. Ak sa však pozrieme na túto oblasť, zistíme, že prostredníctvom internetu si ľudia prenajímali ubytovanie a objednávali služby do domácnosti
Osoby vo veku 25 až 44 rokov okrem toho v roku 2022 preferovali nakupovanie tovaru od súkromných predajcov.
Mohlo by ťa zaujímať: Takmer milión Slovákov si v januári prilepší. Tento príspevok sa od nového roku zvýši