- Dovolenka sa nemusí vždy podariť, skaziť ju môžu úplne banálne veci.
- Pozrite sa, v akých prípadoch máte nárok na kompenzáciu od poisťovne.
Dovolenka nemusí ísť vždy podľa plánov. Výrazne ju vedia pokaziť viaceré faktory. Môže ísť napríklad o prírodnú katastrofu v dovolenkovej destinácii, zrušený let alebo dokonca stratenú batožinu.
Viete, čo máte v takýchto prípadoch robiť? Na to, ako pomôže cestovná kancelária a kedy máte nárok na kompenzáciu či náhradu škody, sa pozrel portál teraz.sk.
Zrušený let dokáže zdvihnúť krvný tlak, no aj výrazne narušiť plány. Ingrid Ludviková zo Zastúpenia EK na Slovensku uvádza, že v prípade, že let zrušila letecká spoločnosť a cestujúceho o tom neinformovala najneskôr 14 dní pred odletom, cestujúci má právo na kompenzáciu.
Výška kompenzácie sa pohybuje na úrovni od 250 eur do 600 eur. Výsledná suma závisí od vzdialenosti cieľovej destinácie.
Poistenie mimoriadnej situácie cestujúci ocenia najmä v prípade zmeškaného letu z dôvodu technickej poruchy alebo nepriaznivých poveternostných podmienok.
„V prípade, že z dôvodu mimoriadnej udalosti klient zmešká odchod lietadla alebo iného hromadného dopravného prostriedku, má nárok na úhradu cestovných nákladov na náhradnú prepravu do miesta pobytu v zahraničí,” ozremila hovorkyňa Union poisťovne Beáta Dupaľová Ksenzsighová.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Ako riešiť živelnú katastrofu a stratenú batožinu?
Dovolenku môže znepríjemniť aj prírodná katastrofa v cieľovej destinácii. V takom prípade môžu cestujúci požiadať o kompenzáciu storno poplatkov. „To platí, ak ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR vydá oficiálne vyhlásenie, že v mieste vášho pobytu je zvýšené nebezpečenstvo kvôli živelnej udalosti a neodporúča tam cestovať,” vysvetlila hovorkyňa.
V prípade, že vás na dovolenke postihne živelná udalosť a máte uzatvorené doplnkové poistenie mimoriadnej situácie, tiež máte nárok na odškodnenie.
Poisťovňa takýmto cestujúcim môže preplatiť cestovné náklady spojené s predčasným návratom do domoviny či nevyčerpané ubytovanie a stravu. Pokiaľ ste poistený a nemôžete sa z krajiny, ktorú postihla katastrofa, dostať domov, poisťovňa ponúka aj možnosť predĺženia platnosti poistenia až o 10 dní.
Dovolenku môže skomplikovať aj choroba, ktorá sa objaví krátko pred odletom. Ak lekár neodporučí cestovanie, je možné v rámci cestovného poistenia využiť poistenie storna zájazdu alebo objednanej služby.
Ak by nastala situácia, že klient do zahraničia aj tak vycestuje a jeho zdravotný stav sa zhorší, možnú hospitalizáciu poisťovňa preplatiť nemusí. Dôvodom je to, že náklady na liečenie existujúcich chorôb, ktorých liečenie začalo už pred vycestovaním, sú z poistného plnenia vylúčené
Čo sa týka straty alebo oneskoreného dodania batožiny leteckou spoločnosťou, klient, ktorý je poistený, má v tomto prípade nárok na náhradu škody. Výška kompenzácie sa odvíja od doby oneskorenia batožiny.
https://youtu.be/y1GTtq_Zatc?si=Z6iPahMnYGJdSVbO