Z centra Bratislavy zmizol ikonický obchod s oblečením. Čo sa s ním stalo?

  • Zo Špitálskej ulice v Bratislave zmizla pobočka značky Ozeta.
  • Nasleduje trend sťahovania sa do obchodných centier.
  • Na Slovensku má aktuálne 22 pobočiek a plánuje otvoriť ďalšie.
Off topic Ikonický obchod našiel svoje miesto inde
Ikonický obchod našiel svoje miesto inde. Zdroj: shutterstock.com/mimagephotography/Wirestock Creators
BitmarketsKvakomat mobil

Mesto Bratislava, konkrétne ulica Špitálska, bola známa tým, že tam roky sídlil známy obchod s oblečením. Ten už tam svoju prevádzku nemá, pričom ho vystriedal Second Hand Be Trendy. O téme informoval portál HNonline.

Hovoríme o značke Ozeta, ktorú v roku 1939 založil podnikateľ Ján Nehera. Značke sa darilo, pričom sa rozšírila do mnohých miest po celom Slovensku. Jednou z takýchto pobočiek bola práve aj tá na Špitálskej ulici.

Vzhľadom na otvorenie ďalších predajní v blízkom okolí v obchodných centrách Nivy a Central sme dlhodobo zaznamenávali pokles tržieb v predajni na Špitálskej. Zároveň je v tejto lokalite problém s parkovaním, čo zásadne znižovalo komfort našich zákazníkov.

Z vyjadrenia konateľky spoločnosti Jany Pecsérke Kubranskej usudzujeme, že Ozeta aktuálne premiestňuje svoje obchody do veľkých nákupných centier, kde síce figurujú aj konkurenčné značky, ale zoskupuje sa tam viac ľudí, takže aj viac potenciálnych návštevníkov.

Ozeta predáva najmä obleky

Ozeta predáva najmä obleky. Zdroj: shutterstock.com/Nejron Photo

Ozeta má aktuálne na území Slovenska 22 pobočiek, pričom až 18 z nich sa nachádza v priestoroch nákupných centier. Dokonca jedna z tých, čo je mimo nákupných centier, slúži zároveň aj ako centrálny sklad v Topoľčanoch.

Dokonca značka zvažuje zvýšiť počet svojich predajní na Slovensku a v Česku. Dočkať by sa mali obyvatelia metropoly východu a aj Nitry.

Ozeta má pritom za sebou náročné obdobie. V rokoch 2009 až 2021 bola Ozeta v strate, ale v nasledujúcom roku hlásila zisk na úrovni 434-tisíc eur. Tržby boli v danom roku na hodnote 9,5-milióna eur.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Mnohé značky s oblečením sa zo slovenského trhu stiahli

Módna značka pôvodom zo Švajčiarska Tally Weijl pôsobila na Slovensku od roku 2008. Svoj sortiment ponúkala prevažne pre deti a tínedžerov. Poškodila ju ale pandémia koronavírusu a tak sa dostala do konkurzu.

Ďalším príkladom je predajňa obuvi John Garfield. Na pobočkách v Poprade a v Prešove práve tento výrobca lákal na výrazné zľavy. Tieto obchody však čoskoro skončia, pričom posledný kamenný predaj bude fungovať v Spišskej Novej Vsi.

Ku nedostupným značkám sa na Slovensku pridáva aj Tommy Hilfiger. Predajne sa postupne vytratili z bratislavského Auparku, centra Vivo aj z Mlynov v Nitre. V týchto obchodoch si Slováci mohli kúpiť aj oblečenia iných známych značiek ako G-Star, Diesel, Levis a CK Underwear.

Navštevujete obchod Ozeta?

Prečítajte si aj: Firma na Orave si prepúšťanie rozmyslela. Prepustení zamestnanci môžu znova nastúpiť

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.