Vyššia povolená rýchlosť na slovenských diaľniciach? Hovorí sa o tomto limite

  • Minister vnútra uvažuje nad navýšením maximálnej rýchlosti na diaľnici.
  • Navýšenie by však nebolo plošné, ale iba vo vybraných úsekoch.
  • Niečo podobné už má od začiatku roka susedná Česká republika.
Off topic Je na diaľniciach aktuálna maximálna rýchlosť minulosť?
Je na diaľniciach aktuálna maximálna rýchlosť minulosť? Zdroj: shutterstock.com/MakDill/Herr Loeffler
Okazio PCBitmarkets

Diaľnica z Bratislavy do Košíc stále nestojí a jej dokončenie sa odhaduje až na najbližšie roky. Na stole je už ale zmena maximálnej povolenej rýchlosti. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.

Aktuálna maximálna povolená rýchlosť na diaľnici je 130 kilometrov za hodinu. To však už v najbližšom čase nemusí platiť, nakoľko sa začína hovoriť o jej navýšení.

K zmene rýchlostného limitu sa prikláňa aj minister vnútra Matúš Šutaj Eštok (Hlas-SD). Zvyšovanie maximálnej povolenej rýchlosti na diaľnici by však nebolo plošné.

Hovorí sa o vyššej maximálnej rýchlosti na diaľniciach

Hovorí sa o vyššej maximálnej rýchlosti na diaľniciach. Zdroj: shutterstock.com/llaszlo

Viem si predstaviť, že by sme na diaľnici na niektorých úsekoch zvýšili povolenú rýchlosť, aby sme nastavovali plynulosť cestnej premávky.

Prípadné navýšenie rýchlosti z pôvodných 130 km/h na viac by sa tak týkalo len takých úsekov diaľnice, ktoré by spĺňali určité kritériá, tie však nie sú momentálne známe.

Slovenská republika je v tomto len v začiatkoch, o takomto niečom sa len začína diskutovať. Ďalšími cieľmi ministerstva vnútra je zabezpečiť bezpečnosť na cestách, znížiť nehodovosť a hlavne počet fatálnych nehôd.

Okrem toho minister Šutaj Eštok aj verejne pochválil projekt predného brzdového svetla, ktorý pochádza od slovenskej spoločnosti Lumaco Inovations z Čadce. Tá si ho nechala dokonca patentovať.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Vzor z Českej republiky

Podobný krok sa udial u našich severozápadných susedov. V Českej republike od začiatku roka 2024 platí novela zákona. Tá hovorí o tom, že na vybraných úsekoch diaľnice je maximálna povolená rýchlosť obmedzená na 150 km/h, namiesto štandardných 130 km/h.

Pilotným úsekom s maximálnou povolenou rýchlosťou 150 km/h sa má stať časť diaľnice D3. Bude to však nejakú dobu trvať, prípravy by mali byť ukončené do konca aktuálneho roka.

U našich susedov to však nešlo úplne hladko, pretože proti tomuto návrhu sa čoraz viac ozývajú experti, ale aj členovia dopravnej polície. Negatívny názor na túto novelu majú aj eko aktivisti.

Privítali by ste na diaľnici vyššiu maximálnu rýchlosť?

Mohlo by vás zaujať: Elektromobil za 13-tisíc eur: Známa automobilka zlomí konkurencii väz

Flockers PCtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.