- Suzuki oficiálne odhalilo elektrický model e Vitara.
- Ten ponúka tri motorizácie a dve kapacity batérie.
- Do Európy sa dostane v polovici budúceho roka.
A čo pohonné ústrojenstvo?
Základný model má pohon čisto len prednej nápravy, kde sa nachádza elektromotor s výkonom 144 konských síl a krútiacim momentom na úrovni 189 Nm. Ten napája batéria s kapacitou 49 kWh.
Silnejšia verzia disponuje taktiež predným pohonom s totožným krútiacim momentom 189 Nm, ale výkon je zvýšený o 30 koní na finálnu hodnotu 174 koní. V tejto konfigurácii je ale k dispozícii väčšia batéria s kapacitou 61 kWh.
Rovnaká batéria je usadená aj vo verzii s pohonom oboch náprav a prívlastkom Allgrip-e. Druhý motor umiestnený vzadu produkuje výkon 65 koní, takže ten celkový je 184 koní s krútiacim momentom rovných 300 Nm.
Automobilka zatiaľ mlčí o údajoch ako spotreba, hoci maximálne nabíjanie dosahuje 150 kW a dojazd základného modelu by mal dosahovať aspoň 400 kilometrov, čo sú priemerné hodnoty.
Aj samotný interiér pôsobí moderne a priestranne. Pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový štít a v strede centrálny dotykový displej s infotainmentom. Nový je aj dvojramenný volant a výduchy klimatizácie. K dispozícii bude aj Android Auto a Apple CarPlay, ale zatiaľ nevieme, či aj bezdrôtovo. Objem kufra výrobca doposiaľ neuviedol.
Suzuki e Vitara sa bude vyrábať v indickej fabrike Suzuki Motor Gujarat. Produkcia by mala začať začiatkom roka 2025 s tým, že prvé kusy sa do Európy dostanú niekedy v lete. Oficiálnu cenu v súčasnosti nepoznáme.
Suzuki Motor Corporation je japonský nadnárodný výrobca mobility so sídlom v Hamamatsu, Shizuoka. Vyrába automobily, motocykle, terénne vozidlá, prívesné lodné motory, invalidné vozíky a malé spaľovacie motory.
V roku 2016 bola Suzuki jedenástym najväčším výrobcom automobilov podľa výroby na svete. Má viac ako 45-tisíc zamestnancov a má 35 výrobných závodov v 23 krajinách a 133 distribútorov v 192 krajinách.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.