U našich susedov otvorili dôležitý zrekonštruovaný tunel. Ovplyvní to aj Slovákov

  • Rakúšania opäť otvorili svoj najdlhší tunel.
  • Menili tam vozovku, ktorá mala už 46 rokov.
  • Za vstup sa ale platí mýtny poplatok.
Off topic Tunel je opäť k dispozícii
Tunel je opäť k dispozícii. Zdroj: shutterstock.com/zakir1346/AlexandrMusuc
BitmarketsBitmarkets

Rakúšania, ale aj Slováci majú opäť dôvod na radosť. Po viac ako polroku došlo opäť k otvoreniu dôležitého tunela. O téme informoval motoristický portál TOPSPEED.sk.

Dôvodom uzavretia 15. apríla 2024 bola rekonštrukcia vozovky, ktorej vek bol už 46 rokov, preto bolo nevyhnutné tento stav opraviť. Taktiež došlo aj k prestavaniu mýtnej stanice.

Všetky tieto práce tak trvali od 15. apríla do 22. novembra 2024. Celý projekt dopadol presne podľa plánov, čiže vodiči nemuseli čakať ani o deň dlhšie, aby sa mohli po zrekonštruovanom tuneli previezť. Denne ním prejde až 8-tisíc vozidiel.

Výhodou samotnej rekonštrukcie je aj to, že nový betónový povrch je bezpečnejší, pretože je svetlejší a odráža viac svetla. Vďaka tomu môže byť v tuneli menej osvetlenia. Týmto spôsobom sa ročne ušetrí energia, ktorá by dokázala napájať až 40 rodinných domov.

Prečo je to výhodné aj pre Slovákov? V rámci hlavných cestných ťahov je jedinou zimnou spojnicou diaľnic medzi Tirolskom a Vorarlberskom. Ocenia ho tak všetci, ktorí sa chystajú do Rakúska na zimnú lyžovačku.

Rekonštrukcia prebehla podľa plánu

Rekonštrukcia prebehla podľa plánu. Zdroj: shutterstock.com/Wlad74

Pozor však na to, že prejazd týmto tunelom nie je zadarmo. Mýto pre bežné auto sa pohybuje na úrovni 11,50 eura, treba si však rovnakú sumu pripraviť aj na spiatočnú cestu, takže obojsmerný prejazd vyjde na 23 eur.

Celá rekonštrukcia rozhodne nebola lacná. Rakúsky diaľničný správca ASFINAG investoval do druhej fázy rekonštrukcie tunela sumu asi 75 miliónov eur. Ďalších 30 miliónov eur stála výstavba vyššie spomínanej mýtnej stanice.

Arlberský tunel

Arlberský cestný tunel sa nachádza na rakúskej rýchlostnej ceste S16 (Arlberg Schnellstraße) v Lechtalských Alpách pod Arlberským priesmykom v spolkových krajinách Tirolsko a Vorarlbersko. So svojou dĺžkou necelých 14 kilometrov je najdlhším rakúskym tunelom a 3. najdlhším tunelom v Európe.

Výstavba tunela sa začala v roku 1974, k prierazu došlo v roku 1977 a k dokončeniu a sprevádzkovaniu v roku 1978. Stavba stála 4 miliardy rakúskych šilingov.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.