Túto oblasť médií sledujú Slováci zo všetkých najradšej (PRIESKUM)

  • Slováci odpovedali na otázky prieskumu.
  • Výsledky hovoria jasne.
  • Víťaza označilo vyše 70 % Slovákov.
Off topic Slováci preferujú jednu oblasť médií
Slováci preferujú jednu oblasť médií. Zdroj: shutterstock.com/Gorodenkoff
Flockers PCBitmarkets

V prvom polroku tohto roka Slováci v oblasti médií sledovali najviac televíziu, rádio bolo druhé, uvádza SITA.

Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti Median SK, ktorý realizovali od 8. januára do 23. júna 2024 na vzorke 4 070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

92%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Bitmarkets a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Slováci stále preferujú televíziu

Prieskum ukázal, že sumárna sledovanosť všetkých televízií v parametri „sledovali včera” predstavovala 73,4 percenta populácie, čo predstavovalo celkovo viac ako 3,2 milióna divákov.

Najsledovanejšie stanice

Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla televízia Markíza, a to 32,6 percenta. Sledovanosť na úrovni 24,4 percenta zaznamenala JOJ a za ňou sa umiestnila Jednotka so sledovanosťou 21,9 percenta.

Podiel na trhu za prvý polrok tak predstavoval pre Markízu 27,2 percenta, JOJ dosiahla 17,0 percenta, a Jednotka 15,5 percenta. Podiel na trhu ostatných televíznych staníc predstavoval až 40,2 percenta.

Rádio skončilo druhé

Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera” predstavovala v sledovanom období 52,2 percenta populácie.

Najpočúvanejšie stanice

Prvé miesto patrilo Rádiu Expres s 15,5 %. Druhé bolo Rádio Slovensko s 12,7 %, nasledovalo Fun rádio s 9,7 %, Rádio Europa 2 s 9,0 % a Rádio Vlna s 7,7 % počúvanosti. Rádio Melody malo počúvanosť na úrovni 5,5 % a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatváralo Rádio Regina so 4,4 %.

Rozhlasové stanice si tak v parametri podiel na trhu rozdelili trh nasledovne: prvé bolo Rádio Expres s 19,9 % podielom, druhé Rádio Slovensko s 16,4 % a tretie Fun rádio s 14,1 % podielom na trhu. 12,1 % podiel malo Rádio Europa 2 a 9,9% Rádio Vlna. Rádio Melody dosiahlo 6,6 % podiel a Rádio Regina 4,7 % podiel. Ostatné rozhlasové stanice držali 16,2 % podiel z trhu.

 

V oblasti tlačených médií v prvom polroku 2024 v kategórií denníky vyplynulo, že celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 23,4 % populácie. Tento údaj vychádzal podľa prieskumu z premennej „čítal(a) posledné vydanie”. Pokiaľ šlo o premennú „čítal(a) posledných 14 dní”, tak čítanosť dosiahla úroveň až 44,8 % populácie.

Z výsledkov prieskumu v prvom polroku tohto roka vyplynulo, že prvú pozíciu s 9,5 % čítanosťou obsadil Nový Čas. Na druhej priečke bol Plus jeden deň s 5,2 % a tretí Šport s 5,0 % čítanosti. Ďalej nasledoval denník Pravda s 4,9 %, denník Sme s 4,7 %, Hospodárske noviny s 3,5 % a Denník N s 2,8 % čítanosťou.

Kvakomat PC bannerKvakomat mobil

Najčítanejšie články

1

Kórejci na Slovensku skončili. Veľká fabrika putuje do dražby

2

Veľký slovenský zamestnávateľ spustil nábor. Láka na vysoké platy a benefity

3

Dôchodky v roku 2025: Prichádzajú zásadné zmeny

4

Obyvatelia v tomto meste budú zúriť. Poslanci zvýšili dane aj o 200 %, sebe odklepli štedrý bonus

5

Slovensko sa ocitlo na čele nelichotivého rebríčka: Desivá realita slovenských pracujúcich

PR články

Warren Buffett vs. trhy: Prečo investičná legenda hromadí hotovosť?

Henrieta Balázsová  | 19. novembra 2024

Zatiaľ čo akciové trhy šplhajú na rekordné hodnoty, investori dychtivo sledujú, kam zamieria ich peniaze. Väčšina z nich verí v nekonečný rast, ale Warren Buffett, ikona investičného sveta, vsádza na opatrnosť.

Spoločnosť Warrena Buffetta mení stratégiu

Dosiahne Bitcoin hranicu 100-tisíc dolárov ešte do konca roka? Tu je odpoveď

Henrieta Balázsová  | 14. novembra 2024

Článok vznikol v spolupráci s XTB. V posledných týždňoch sa na kryptomenovom trhu zvyšuje optimizmus a investori sledujú, či Bitcoin a ďalšie digitálne meny môžu dosiahnuť nové cenové rekordy.